Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Torpol podsumowuje pierwsze półrocze. W jakich przetargach wystartuje?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-09-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Torpol podsumowuje pierwsze półrocze. W jakich przetargach wystartuje?
Fot. Torpol
– Rok 2016 oczywiście nie jest tak dobry dla nas jak rekordowy 2015. Ale widać już pewne ożywienie w branży. Zbliżają się duże kontrakty, bierzemy udział we wszystkich większych postępowania przetargowych i jesteśmy dobrej myśli – powiedział na prezentacji wyników za pierwsze półrocze 2016 prezes Torpolu Grzegorz Grabowski.

W I-szym półroczu 2016r. Grupa Torpol osiągnęła 336 mln zł przychodów ze sprzedaży, EBIT wyniósł 4,5 mln zł a zysk netto 2,5 mln zł a w analogicznym okresie 2015 r. było to odpowiednio 443 mln zł, 9,2 mln zł i 7,2 mln zł. Na koniec czerwca Grupa Torpol posiadała portfel zamówień wart ok. 0,44 mld zł netto. Prezes Grzegorz Grabowski podkreśla, że Torpol jest w dobrej kondycji, dzięki prawidłowej realizacji kontraktów i wierzy, że zapowiedziane przez PKP PLK przetargi przełożą się na jeszcze lepszą sytuację spółki.

Spółka aktywna w przetargach nie tylko w Polsce

W pierwszym półroczu 2016 roku Torpol wziął udział w 39 postępowaniach, z czego rozstrzygnięto 23. Spółka pozyskała 4 zamówienia prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego (w tym 1 wszczęte w 2015 r.) oraz 1 zamówienie z wolnej ręki. Efektywność składanych ofert wyniosła 21,7 % w ujęciu ilościowym. Łączna wartość zamówień pozyskanych w pierwszym półroczu 2016 r. to 106,7 mln zł netto.

- W ostatnich tygodniach wygraliśmy przetarg na prawie 250 mln zł, w okresie wakacyjnym podpisaliśmy zamówienia w Norwegii na ok. 28 mln zł, a w sierpniu - kontrakt uzupełniający na 10 mln zł. Jeśli dodamy to do naszego obecnego backlogu, to potencjalna wartość zamówień Grupy Torpol wynosi ok. 0,75 mld zł - zauważa prezes Torpol

W tym momencie Grupa Torpol uczestniczy w niemal 60 postępowaniach, z czego ok. 80% jest organizowanych przez PKP PLK - ich wartość może wynieść nawet ponad 16 mld zł.

- Naszym celem na lata 2017-2019 jest utrzymanie dotychczasowego udziału rynkowego oraz zbudowanie portfela o wartości ok. 3,6 - 4,2 mld zł. – stwierdza prezes Grzegorz Grabowski.

Torpol kończy Rail Baltikę i Łódź Fabryczną

– Jesteśmy przygotowani na dużo większą sprzedaż, na razie realizujemy to, co w portfelu mieliśmy w latach poprzednich. Zaznaczam, że spółka nie posiada zadłużenia netto – powiedział wiceprezes Michał Ulatowski, wspominając o dwóch kończonych właśnie inwestycjach: budowie nowej Łodzi Fabrycznej i Rail Baltice.

Ulatowski wspomniał, że w maju tego roku Torpol złożył w sądzie pozew przeciwko inwestorom Łodzi Fabrycznej – PKP PLK, miastu Łódź i PKP SA. Już w czerwcu sąd powołał mediatora, który wypracowuję ugodę między stronami. Wiceprezes Torpolu dobrze ocenił jego pracę i stwierdził, że strony pracują intensywnie nad porozumieniem.

Torpol współpracuje z PKP PLK nad osiągnięciem porozumienia na Rail Baltice, gdzie prace są opóźnione w stosunków do pierwotnych terminów. – Zapewniam, że modernizowany przez nas odcinek zostanie otworzony udostępniony do ruchu od wejścia nowego, grudniowego rozkładu jazdy pociągów 2016/2017. Może zaistnieć sytuacja, że część prac okołotorowych będziemy kończyć w 2017, o czym rozmawiamy z PKP PLK, ale nie powinno mieć to istotnego wpływu na ruch pociągów – powiedział prezes Grabowski.

W jakich przetargach wystartuje Torpol?

Zarząd Torpolu mówił też o perspektywach na końcówkę tego i 2017 rok. Spółka będzie modernizować odcinek linii 18 pomiędzy Włocławkiem a Aleksandrowem Kujawskim za 50 mln zł., oferta Torpolu okazała się też najkorzystniejsza dla odcinka Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy za prawie 250 mln zł. (tu umowa nie została jeszcze podpisana). Torpol bierze też udział w postępowaniach na modernizację linii 66 na odcinku Zwierzyniec – Stalowa Wola.

– Czekamy również na rozstrzygnięcia w dużych przetargach dotyczących magistrali E59, linii Poznań – Piła, następnych prac na Rail Baltice, linii Warszawa – Lublin, czy prac dotyczących LCSów na magistrali E 20. Na pewno złożymy ofertę w nadchodzącym przetargu na budowę tunelu pomiędzy Łodzią Fabryczną a łodzią Kaliską. To zadanie może być warte aż 3 mld zł. Liczymy też na zdobycie kontraktów na rewitalizacje kilku linii na łączną kwotę kilkudziesięciu milionów złotych – powiedział Grzegorz Grabowski.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Torpol z największym zyskiem w swojej historii

Infrastruktura

CPK kupuje spółkę Torpol

Biznes

CPK kupuje spółkę Torpol

ep. 24 stycznia 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Torpol z największym zyskiem w swojej historii

Infrastruktura

CPK kupuje spółkę Torpol

Biznes

CPK kupuje spółkę Torpol

ep. 24 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5