Oferta Torpolu okazała się najkorzystniejszą spośród pięciu złożonych w postępowaniu przetargowym na wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej E59 między Lesznem a Czempiniem.
Torpol złożył ofertę na kwotę 485 milionów zł brutto, dystansując tym samym konsorcjum Trakcja PRKiI, Comsa, PKP Energetyka, Porr Polska, Porr Bau (566 milionów zł. brutto), konsorcjum Budimexu i Ferrovial Agroman (504 milionów zł. brutto), Konsorcjum Anstaldi, Construzzioni Linee Ferroviarie, Gulermak (618 milionów zł. brutto) i konsorcjum ZUE, Strabag Rail GMBH, Strabag Rail, Strabag Sp z.o.o., Strabag Altalanos (550 milionów zł brutto). Wszyscy oferenci zadeklarowali taki sam okres gwarancji (72 miesiące) i termin realizacji zamówienia (34 miesiące). Do przetargu w pierwszym jego etapie zgłosiło się aż 11 podmiotów, o czym pisaliśmy
na początku 2016 roku.Zamówienie dotyczy przebudowy układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59 na fragmencie Leszno – Czempiń. Przetarg prowadzony jest w formule „ buduj”. Prace na całym dotąd niezmodernizowanym odcinku linii E59 pomiędzy Rawiczem a Czempiniem pochłonąć mają wg kosztorysu PLK 1,6 mld zł. PKP PLK na inwestycję współfinansowaną z instrumentu CEF przeznaczyło 771 milionów złotych brutto.
– Cieszy nas kolejny sukces i liczymy na pozytywne rozstrzygnięcia kolejnych postępowań, w których bierzemy udział. Aktualnie oczekujemy na zakończenie postępowania i podpisanie umowy z zamawiającym – powiedział Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu.
W ostatnich tygodniach Torpol złożył też najkorzystniejszą ofertę w przetargu na
modernizację linii kolejowej 210 na Pomorzu i
linii 395 w Wielkopolsce.