Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl Opoczno, SA139-026 jako pociąg 21344 relacji Opoczno - Łódź Kaliska
Samorząd województwa łódzkiego podpisał przed kilkoma dniami umowę ze zwycięzcą przetargu na dokumentację techniczną elektryfikacji fragmentu linii nr 25 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Opocznem. Założenia projektowe przewidują nie tylko budowę sieci trakcyjnej, ale także podniesienie parametrów technicznych odcinka i budowę dwóch nowych przystanków. Najprawdopodobniej po remoncie trasy do Opoczna dotrze Łódzka Kolej Aglomeracyjna.
W sierpniu województwo łódzkie ogłosiło przetarg na opracowanie dokumentacji technicznej remontu linii nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Leżący w południowo-wschodniej części regionu fragment trasy jest jedynym obsługiwanym planowymi pociągami pasażerskimi w Łódzkiem, który nie jest zelektryfikowany. Szeroko zakrojone prace mają objąć więc przede wszystkim budowę sieci trakcyjnej. Elektryfikacja ma zaś pomóc w przygotowaniu znacznie atrakcyjniejszej oferty przewozowej, najpewniej w oparciu o pojazdy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Stępień: możliwe będzie uruchomienie pociągów ŁKA
Tuż przed Nowym Rokiem Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego poinformował, że podpisał umowę ze zwycięzcą postępowania. – Studium wykonalności i program funkcjonalno-użytkowy za cenę 1 mln 420 tys. zł wykona firma Schuessler – Plan Inżynierzy z Warszawy – czytamy w krótkim komunikacie biura prasowego. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wartość całej inwestycji ma oscylować wokół 40 mln zł.
Jak wskazuje UMWŁ, PKP Polskie Linie Kolejowe planują wykonać prace do 2020 r. – Elektryfikacja pozwoli mieszkańcom województwa łódzkiego bez przesiadek w Tomaszowie Mazowieckim dotrzeć elektrycznymi zespołami trakcyjnymi z Łodzi do Opoczna i odwrotnie. Możliwe będzie także uruchomienie [pociągów] Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Opoczna – komentował marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień. Należy przy tym zaznaczyć, że szynobusy Przewozów Regionalnych kursują bezpośrednio w relacji Opoczno – Łódź.
Kolejne dwa nowe przystanki w regionie łódzkim
Choć dokładny zakres prowadzonych robót ma być znany dopiero po wykonaniu zleconej właśnie dokumentacji, już dziś wiadomo, że na 23-kilometrowej trasie powstaną dwa nowe przystanki pasażerskie: Tomaszów Mazowiecki Ludwików i Kamień Opoczyński. Inwestycja będzie więc kolejną podejmowaną przez województwo łódzkie, która wiąże się ze znacznym rozszerzeniem siatki przystankowej. Niedawno ogłoszono także postępowanie, w ramach którego nowy peron ma powstać w podłódzkich Pabianicach.
– Realizacja projektu oznacza także zwiększenie dopuszczalnej prędkości na trasie do 100 km/godz. oraz przebudowę stacji i przystanków osobowych Jeleń, Bratków, Szadkowice i Słomianka, a także dostosowanie ich do obowiązujących przepisów i standardów – czytamy w przesłanej do naszej redakcji notatce UMWŁ. – Obiekty przystosowane zostaną do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażone będą też w parkingi dla rowerów i samochodów – deklaruje biuro prasowe Urzędu. – Poprawione będzie także bezpieczeństwo na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych – wskazano.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.