Problemy giełdowej spółki Qumak spowodowały rezygnację z budowy symulatora do szkolenia maszynistów dla Newagu do realizacji zamówienia Kolei Dolnośląskich. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", zadania podjęła się spółka TK Telekom.
13 stycznia 2017 roku
podpisana została umowa Newagu z Kolejami Dolnośląskimi na dostawę 11 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls. To
jedne z najlepiej wyposażonych pojazdów w kraju. Pierwsze dwa pojazdy
we wrześniu dotarły na Dolny Śląsk. W sumie dostarczono już sześć pojazdów. – Kolejne będą przekazywane do połowy listopada – informuje "RK" rzecznik Newagu Łukasz Mikołajczyk. Wartość całego kontraktu to 266,5 mln zł brutto.
Przedmiotem tego zamówienia była też dostawa symulatora dla Kolei Dolnośląskich, na którym maszyniści będą mogli odbywać szkolenia na specjalnie przygotowanych trasach. W maju
poinformowano, że dostarczy go firma Qumak. Jednak 20 lipca przeżywająca problemy giełdowa spółka poinformowała o zawarciu porozumienia z Newagiem, na podstawie którego rozwiązano umowę na dostawę symulatora.
Pisaliśmy o tym tutaj.
– Po odstąpieniu przez Newag od umowy z firmą Qumak została zawarta umowa dostawy symulatora z innym polskim dostawcą – informuje Łukasz Mikołajczyk. Jak ustalił "Rynek Kolejowy", chodzi o TK Telekom. Potwierdza to
prezes spółki Bogusław Kowalski. Jak zapowiada, TK Telekom na stałe wejdzie na ten rynek. – Symulator to spory wydatek dla przewoźników, który my możemy rozwiązać proponując albo sprzedaż, albo dzierżawę. Planujemy także dostarczać samą usługę szkoleniową – w zależności od potrzeb klienta – zdradza Bogusław Kowalski.
To nie jedyny nowy rynek, na którym chce działać TK Telekom. Spółka
ma umowę z PKP Intercity na obsługę infolinii przewoźnika i
uruchomiła własną pod numerem 19 757. Bierze udział w
przetargach na terminale mobilne, dużym przetargu na system
dynamicznej informacji pasażerskiej PKP PLK (z Trakcją PRKiI i Funwerk Systems), a także w
ogromnym postępowaniu na Krajowy System Poboru Opłat (wspólnie z Egis Electronic Toll Collection Polska).
Więcej na temat rozwoju TK Telekom będzie można przeczytać w wywiadzie z prezesem Bogusławem Kowalskim w numerze 11/2017 miesięcznika "Rynek Kolejowy".