Prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński potwierdził w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że dużego przetargu na modernizację kilkudziesięciu ezt serii EN57 należy spodziewać się jeszcze wiosną.
Dialog techniczny, który Przewozy Regionalne prowadziły z krajowymi producentami taboru i wykonawcami modernizacji już się zakończył. Przewoźnik chciał sprawdzić, co mogą mu zaoferować producenci i jak najlepiej sformułować żądania przetargowe, uwzględniające możliwości operatora i oczekiwania pasażerów.
– Obecnie przygotowujemy się do ogłoszenia dużego przetargu na modernizację elektrycznych pociągów. Jesteśmy na etapie negocjacji dotyczącej pozyskiwania zewnętrznego źródła finansowania od banków. Efektów tych negocjacji nie mogę na razie zdradzić, powiem tylko, że jesteśmy blisko ich pozytywnego sfinalizowania – powiedział Krzysztof Mamiński. – Przetargu na modernizację ponad 30 ezt serii EN57 należy się spodziewać za kilka tygodni. Oczywiście, spółka ma większe potrzeby modernizacyjne i zakupowe, ale na razie cieszymy się i z tego. Dotychczasowe doświadczenia z modernizacji pociągów są poprawne, odnowiony tabor wnosi nową jakość do podróży mieszkańców regionów – dodał prezes.
Do niedawna mówiło się o możliwościach zakupu także nowych ezt przez kierowaną przez pana spółkę. – Kilka nowych pojazdów z pewnością Przewozy Regionalne kupią, ale będą to autobusy szynowe. Muszę podkreślić, że środki finansowe mamy ograniczone, dlatego wskazane jest, by inwestować jednak w modernizacje. Dzięki temu możemy dać w ręce pasażerów znacznie więcej atrakcyjnych pociągów. Oczywiście, w jakiejś perspektywie zastanawiamy się również nad tym, żeby kupować także nowe pojazdy. Liczymy trochę na to, że pojawi się nowy podmiot leasingowy, z nowymi pojazdami, który ułatwiłby wymianę taboru takim przewoźnikom jak PR. Po pierwszym miesiącu pracy w firmie wydaje mi się, że takich firm bardzo w Polsce brakuje – powiedział „Rynkowi Kolejowemu" Krzysztof Mamiński.
O zaletach i wadach modernizacji EN57 pisaliśmy
TUTAJ. Obecnie, obok ZNTK Mińsk Mazowiecki (z grupy Pesa) i Newagu Nowy Sącz, do grona wykonawców modernizacji dołącza także poznański FPS. O jego aktywności na rynku można przeczytać
TUTAJ.