Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szybciej do Wrześni we wrześniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Potwierdziły się informację „Rynku Kolejowego” – otwarcie linii E20 od Wrześni do Konina odbyło się na nie w pełni gotowej infrastrukturze. Niedoróbek jest sporo, ale deklarowane jest ich stopniowe usuwanie. We wrześniu pociągi mają przyspieszyć.

Kursy pociągów Kolei Wielkopolskich pomiędzy Wrześnią a Koninem zostały wznowione zgodnie z planem – czyli w niedzielę 15 lipca. Jak jednak informowaliśmy, jest jeszcze daleko do zakończenia wszystkich prac. Jeszcze przed miesiącem zakładano czas przejazdu na poziomie 42 minut, potem wydłużono go o prawie kwadrans. Realnie trasy nie dało się jednak przejechać w czasie poniżej 70 minut. Głównym powodem jest aż 14 ograniczeń na przejazdach do 20 km/h, spowodowanych nieoddanymi urządzeniami przejazdowymi. Do tego przez wszystkie stacje i posterunki (Sokołowo, Strzałkowo, Cienin, Konin) przejazd odbywa się z prędkością 40 km/h.

Na szczęście, wbrew wcześniejszym informacjom "Rynku Kolejowego", prędkość maksymalna na odcinku to nie 100 km/h, a 130 km/h - wciąż mniej, niż przed modernizacją (160 km/h). PLK podaje, że została wykonana dynamiczna stabilizacja toru wysokowydajną maszyną Unimat 4s 4x4 Dynamic w trakcie wykonywania robót nawierzchniowych.

Utrudnienia na przejazdach jeszcze przez miesiąc

Jak tłumaczy Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK, wydłużenie czasu przejazdu w skorygowanym rozkładzie jazdy wynika z prac okołotorowych i związanych z funkcjonowaniem urządzeń przejazdowych na kilku przejazdach. – Wykonawca usuwa usterki, prowadzone są także testy urządzeń. Dodatkowo, zgodnie z przepisami, trwa autoryzacja dyżurnych ruchu, którzy muszą odbyć szkolenia przy czynnej linii kolejowej – podkreśla Wolny, zapewniając, że do 15 sierpnia mają zakończyć się wszystkie prace dotyczące urządzeń przejazdowych. Niestety, zmiany w rozkładach planowane są dopiero przy korekcie wrześniowej. Wtedy czas podróży skróci się o kilkanaście minut.

Nie brak niedoróbek

Po otwarciu linii samoczynna blokada liniowa była czynna w kierunku zasadniczym tylko na odcinku Strzałkowo – Konin; na odcinku Sokołowo – Strzałkowo brak czynnej blokady. Ruch prowadzony jest w oparciu o rozkazy dyktowane i stosowanie sygnałów zastępczych, co potwierdzają maszyniści. – Stosowanie sygnału zastępczego jest tymczasowe, dotyczy tylko stacji Strzałkowo. Uruchomienie blokady liniowej i zakończenie stosowania sygnałów zastępczych planowane jest w przyszłym tygodniu – informuje Wolny. Niepokojąca zdaniem ekspertów, z którymi rozmawialiśmy, jest fakt, że część ograniczeń jest ujętych w rozkazie R307 i osygnalizowanych na gruncie dodatkowo wskaźnikami, ale część tylko sygnałem OSP1 na Tarczy Ostrzegawczej Przejazdowej.

Według informatorów „RK” na otwartej trasie nie brak niedoróbek. Niepokojące jest pozostawienie na przystanku Kawnice niezgodnych z normami TSI peronów o wysokości 30 centymetrów. Do tego nie ma dokładnego oprofilowania tłucznia nowych torów, miejscami jest zbyt dużo podsypki lub pozostałości po budowie (np. fundamenty starych słupów trakcyjnych). Zamiast tabliczek hektometrowych wydrukowane zostały kartki w koszulkach foliowych. W km 223,100 wyczuwalna była nierówność toru, problemy sprawia też bardzo duży zakres zasilania przy niewielkim ruchu na linii. Inną sprawą jest nieoczyszczenie rowów odwodnienia, co może powodować problemy w utrzymaniu dopiero wyremontowanego podtorza.

Koniec prac za dwa lata

Opóźnienia notowane w dniu otwarcia linii zmniejszają się z upływem czasu. Według informacji „RK” przedwczoraj punktualność na odcinku Poznań – Konin wyniosła ok. 85%, a na 33 pociągi opóźnionych powyżej pięciu minut było pięć. Wczoraj na 32 uruchomione pociągi większość przyjechała zgodnie z rozkładem. – Wydłużenie czasu jazdy to średnio ok. 6-7 minut – informuje Wolny.

Przedstawiciel PLK podkreśla, że harmonogram modernizacji zakładał wykonanie prac koniecznych do przywrócenia ruchu 15 lipca na tym odcinku i prowadzenie dalszych prac wykończeniowych. – Wykonawca kontraktu ma zakończyć całość robót i pozyskać konieczne certyfikaty oraz niezbędne dopuszczenia urządzeń do końca sierpnia 2020 roku – przypomina.

Aktualizacja: Stanowisko Torpolu

Jak przekazał "Rynkowi Kolejowemu" wykonawca - firma Torpol, prace związane z przywróceniem ruchu kolejowego na odcinku Września – Konin, zostały odebrane przez zamawiającego, jak również spełniają normy umożliwiające bezpieczne prowadzenie ruchu. Jak podaje Torpol, wydłużenie czasu przejazdu na otwartym odcinku spowodowane jest usuwaniem na bieżąco drobnych usterek stwierdzonych w trakcie odbiorów oraz pracami okołotorowymi, które nie mają bezpośredniego wpływu na prowadzenie ruchu. Na stacjach, czy posterunkach ruchu, gdzie zabudowane są nowe urządzenia SRK, dyżurni ruchu przechodzą tzw. autoryzację, czyli zapoznanie się z urządzeniami, co wymusza wprowadzenie ograniczenia prędkości

W modernizacji nawierzchni torowej odcinka Września – Konin zastosowaliśmy specjalistyczny sprzęt, m.in. pociąg to potokowej wymiany sieci oraz wysoce wydajną uniwersalną podbijarką Unimat 09-4X4/4S Dynamic, wyposażoną w dynamiczny stabilizator toru. Sieć trakcyjna wywieszana była również przy pomocy pociągów sieciowych będących na wyposażeniu naszej firmy. Jeśli chodzi o urządzenia SRK to większość z nich była oddana na czas, a pozostałe będą gotowe w przeciągu najbliższych dwóch tygodni. Pragnę również podkreślić, że teren wokół linii jest nadal placem budowy, na którym Wykonawca realizuje zapisy Projektu Budowlanego/Wykonawczego, w tym również oczyszczanie rowów - podsumowuje wykonawca.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale

Infrastruktura

To gaz bojowy z I wojny światowej wstrzymał ruch na E20

Innowacje

TLK Uznam znika z Kutna

Pasażer

TLK Uznam znika z Kutna

inf. pras oprac. JM 21 lutego 2022

Będą dodatkowe tory na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze

Infrastruktura

Zobacz również:

Modernizacja E20: LCS Kutno dopiero w trzecim kwartale

Infrastruktura

To gaz bojowy z I wojny światowej wstrzymał ruch na E20

Innowacje

TLK Uznam znika z Kutna

Pasażer

TLK Uznam znika z Kutna

inf. pras oprac. JM 21 lutego 2022

Będą dodatkowe tory na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5