NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Systemy wymiany rozjazdów w blokach istotne w Programie Rozjazdowym (film)

| Rynek Kolejowy 08.12.2016 0

Systemy logistyki umożliwiające dowóz rozjazdu na miejsce prac torowych w blokach, skracają czas zamknięć torowych i zmniejszają prawie do zera szanse na pogorszenie parametrów gotowego elementu. Mimo to, wdrażanie takich rozwiązań idzie w Polsce dość opornie.
Wagon do transportu i montażu rozjazdu w blokach produkcji KZN Bieżanów okazał się hitem ubiegłorocznych targów Trako w Gdańsku. W pierwszej połowie roku 2016 PKP PLK wdrożyły w wewnętrznych przepisach zasady, które promują użycie takich maszyn przy prowadzeniu inwestycji kolejowych. Mimo to, że nie są one powszechne. Plany PKP PLK są ambitne. W perspektywie 4 najbliższych lat zarządca sieci chce przewozić i rozładowywać w przęsłach do 350 rozjazdów rocznie. Krajowy potencjał zgromadzony przez dwóch producentów rozjazdów temu nie podoła. Wątpliwości, które wyraził pół roku temu przedstawiciel KZN, przy publikacji komunikatu PLK, są wciąż aktualne.

– Pytaniem pozostaje, jak będzie wyglądać codzienna, inwestycyjna praktyka. Czy i w jakim zakresie zarząd PKP PLK będzie udzielał odstępstw od przęsłowego transportu i układania rozjazdów i skrzyżowań torów? Czy do momentu, kiedy ruszą główne inwestycje, na rynku zgromadzony zostanie realny potencjał maszyn i urządzeń koniecznych do niezakłóconego procesu przęsłowej logistyki rozjazdowej? – pytał rzecznik KZN Bieżanów Remigiusz Tytuła.

Korzyści dla wszystkich

Powszechne wykorzystanie nowoczesnych maszyn wciąż jest jednak niewielkie. – A szkoda, bo korzyści z zastosowania Switchera mają wykonawcy, którzy mogą diametralnie skrócić proces montażu rozjazdu w torach, dużą korzyść jakościową otrzymuje zarządca infrastruktury, który dostaje produkt o takich samych wartościach początkowych, jak przy montażu w zakładzie produkcyjnym. Nie mówiąc już o zysku dla pasażerów, którym ogranicza się czas zamknięcia linii – uważa Ryszard Leszczyński, prezes KZN Bieżanów.

Pomoc państwa potrzebna

Jego zdaniem, ponieważ system wymiany rozjazdów w blokach jest dość drogi, powinien zostać sfinansowany przez zarządcę infrastruktury lub przez pool sprzętowy, przy udziale zarządcy lub Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Mógłby on działać na bazie np. krakowskiej bazy sprzętowej, będącej własnością PKP PLK. Prezes KZN Bieżanów uważa, że inwestycja zwróciłaby się w czasie, poprzez dużo większą mobilność wymiany rozjazdów.

– To istotne, zwłaszcza przy planowanej kontynuacji Programu Rozjazdowego, który PKP PLK zamierza kontynuować – dodaje Ryszard Leszczyński. Więcej na temat programu można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gdańsk (215)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Gdańsk (215)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS