Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na przygotowanie budynku w Szczecinie na potrzeby centrum szkolenia maszynistów. Symulator jazdy w ramach kontraktu na pociągi Impuls dostarczy Newag.
We wrześniu 2016 roku województwo zachodniopomorskie zawarło z Newagiem umowę na dostawę 12 trzyczłonowych i 5 czteroczłonowych zespołów trakcyjnych Impuls. Jak informowaliśmy, w tym miesiącu województwo zatwierdziło rozszerzenie zamówienia o
sześć trzyczłonowych i cztery czteroczłonowe składy.
W ramach zamówienia Newag
ma dostarczyć również symulator, na którym będzie szkoliła się kadra maszynistów do obsługi nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Podobne wymaganie miały Koleje Dolnośląskie. Symulator dla KD dostarczy Newagowi Qumak, o czym
pisaliśmy tutaj.
Symulator na Wzgórzu HetmańskimSpółka Przewozy Regionalne przygotowuje się już do przyjęcia symulatora. Na stronach przewoźnika opublikowano w ubiegłym tygodniu ogłoszenie na przebudowę i przystosowanie budynku pod urządzenie. Jak się okazuje, symulator stanie w Sekcji Eksploatacji i Utrzymania Taboru w Szczecinie, czyli na terenie bazy taborowej Szczecin Wzgórze Hetmańskie w budynku zrujnowanej dziś stołówki.
Przewoźnik planuje realizację projektu w dwóch etapach. Pierwszy ma się skończyć w połowie grudnia tego roku, a drugi do końca lutego przyszłego roku. PR planują kompletną przebudowę budynku o powierzchni użytkowej 537,6 metrów kwadratowych oraz zagospodarowanie pozostałej części działki o powierzchni ponad 11 tys. metrów.
Wykonawca będzie musiał wykonać prace rozbiórkowe (blaszanej attyki na dachu, pokrycia dachu oraz starego docieplenia, części istniejących kominów, starej stolarki okiennej i drzwiowej, okratowania przy oknach piwnicznych, barierek, posadzki, schodów wewnętrznych, ścian działowych itd.), oczyścić i osuszyć ściany oraz naprawić spękania. Potem potrzebna będzie budowa nowych ścian działowych, dachu, okien, bramy, sufitu, tynków, podestów czy tarasów; najważniejszą sprawą jest wykonanie fundamentu pod symulator.
Dostawcą szczecińska firmaWedług specyfikacji wyremontowany budynek ma mieć reprezentacyjny hol, część szkoleniową i administracyjno-kadrową. Z dokumentów dowiadujemy się również, że symulator dostarczy firma Centrum Badawczo-Rozwojowe Autocomp Management ze Szczecina. Będzie on kopią rzeczywistej kabiny maszynisty z niezbędnymi funkcjami, takimi jak symulowanie wypadków kolejowych.
Jedynym kryterium wyboru wykonawcy przebudowy budynku jest cena.