Partnerzy serwisu:
Innowacje

Symulator pojazdów kolejowych firmy Autocomp Management

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
14-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Firma Autocomp Management Sp. z o.o. została założona przez grupę pracowników naukowych Politechniki Szczecińskiej. Specjalnością firmy są między innymi: prace badawczo-rozwojowe i wdrożenia systemów z dziedziny automatyki i sterowań, symulatory i trenażery, bezprzewodowe sterowanie z informacją zwrotną oraz prace softwarowe i inne realizowane na potrzeby firm, wojsk lądowych i morskich oraz instytutów i szkolnictwa wyższego.

Wszystkie projekty systemów realizowane przez Autocomp Management wykonywane są kompleksowo – od projektu poprzez dostawę, instalację i szkolenie. Firma zapewnia pełen serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Oferowane przez Autocomp systemy są oryginalnymi produktami firmy.

Do ostatnich spektakularnych projektów firmy należą: zestaw szkolno-treningowy do symulacji pracy pojazdów bojowych typu Leopard 2, trenażer przyrządów kierowania strzelaniem systemu rakietowego, symulator pojazdu trakcyjnego Impuls dla Województwa Zachodniopomorskiego, dwa symulatory pojazdów trakcyjnych typu Panter dla Kolei Czeskich. Symulatory kolejowe są dostępne w wersjach dla lokomotywy, pojazdu trakcyjnego lub dwóch lokomotyw w sprzęgu.

Firma Autocomp Management Sp. z o.o. realizuje również projekty w ramach programu Innowacyjna Gospodarka; od roku 2008 realizowane były trzy duże projekty badawczo-rozwojowe. Obecnie Spółka pracuje nad nowymi wyrobami i usługami o zastosowaniu cywilnym, kolejowym, jak i wojskowym, które wejdą na rynek w latach 2018–2020.

Firma Autocomp Management Sp. z o.o. ma ponad 10-letnie doświadczenie w realizacji projektów systemów symulacji pojazdów kolejowych, lokomotyw, autobusów itp. Od roku 2011 firma Autocomp Management Sp. z o.o. wyprodukowała ponad 10 symulatorów stacjonarnych lub mobilnych. Symulatory te dostarczane były z układem ruchu o sześciu stopniach swobody (6 DOF – Degrees of freedom) lub z możliwością bezpośredniego posadowienia bez odwzorowania ruchów kabiny podczas jazdy. 

Dzięki realizacji wspólnych projektów z przewoźnikami i producentami pojazdów kolejowych firma Autocomp Management Sp. z o.o. nabrała doświadczenia i unikalnej wiedzy w kreowaniu baz danych tras samochodowych i kolejowych, jak również wizualizacji obrazu podczas pracy symulatorów.

W oparciu o doświadczenie w poprzednich projektach, firma Autocomp Management Sp. z o.o. ma możliwość implementacji wielu systemów bezpieczeństwa jazdy pojazdem szynowym ATP (Automatic Train Protection ), tj.: LZB lub PZB, SHP/CA, AWS/TPWS, SIFA.

Firma Autocomp Management Sp. z o.o. opracowała również logikę pojazdów kolejowych do zaimplementowania w oprogramowaniu symulatora na podstawie pomiarów, testów i jazd próbnych dla pojazdów takich firm jak: Siemens, Newag, Pesa. Pierwszy symulator dostarczony przez firmę Autocomp Management został przekazany do użytkowania w 2010 roku. Łącznie firma Autocomp Management dostarczyła ponad 1500 km zdigitalizowanych i odwzorowanych rzeczywistych tras kolejowych na potrzeby symulatorów.

Każdy symulator pojazdu trakcyjnego zawiera bazę danych trasy kolejowej składającej się z odwzorowanych odcinków rzeczywistych tras kolejowych wskazanych przez Zamawiającego. Na trasach możliwe jest prowadzenie szkolenia. Trasy te są w dużym stopniu tożsame z rzeczywistymi, uwzględniając m.in. obiekty charakterystyczne, realny kilometraż, budynki dworców oraz perony. Na wyżej wymienionych trasach odwzorowane są wszystkie realnie istniejące dworce i/lub perony. Symulowane trasy uwzględniają następujące elementy: układ torów i rozjazdów, sygnalizację kolejową wraz z tablicami odległości na szlaku, mosty, wiadukty, tunele i przejazdy, stacje i perony, budynki infrastruktury kolejowej i przy szlaku.



Realizacja kolejnych projektów symulatorów kolejowych jest oparta o nabyte doświadczenie w poprzednich projektach. Obecnie firma Autocomp Management Sp. z o.o. realizuje projekt dużego centrum szkoleniowego dla armii norweskiej oraz symulatory pojazdów kolejowych dla przyszłych ośrodków szkolenia maszynistów.

Symulator ACM umożliwia:
• Wypracowanie nawyków poprawnej obsługi urządzeń kabinowych, maszynowni i zewnętrznych,
• Wsparcie przy doborze nowych pracowników zakwalifikowanych do szkolenia jako maszynista lub jako kandydat na maszynistę,
• Szkolenie podstawowych umiejętności obsługi pociągu lub pojazdu trakcyjnego podczas jazdy,
• Nauczanie poprawności sposobu eksploatacji pociągów i umiejętności ich obsługi w każdych warunkach tras, klimatycznych i środowiska,
• Nauczanie umiejętności bezpiecznego prowadzenia pojazdu, w tym procedur operacyjnych (również jazda z prędkością toczenia pojazdu wynosząca 0,5–0,8 km/h przy załadunku i rozładunku terminali), ograniczenia prędkości, istniejące systemy sygnalizacji, poprawiając bezpieczeństwo pracy; zmniejszenie liczby wypadków i incydentów wykolejenia pojazdu szynowego,
• Przeprowadzanie poprawnego hamowania i przyspieszania pojazdem zapewniające poprawną metodę oszczędności energii,
• Zdobycie doświadczenia w usuwaniu ewentualnych usterek w pojeździe trakcyjnym i w lokomotywach,
• Poprawa umiejętności prowadzenia pojazdu trakcyjnego, nabywanie doświadczenia kierowców ze stażem,
• Zapoznanie się ze sprzętem kolejowym oraz uzyskanie możliwości odtworzenia specjalnych warunków jazdy na trasie kolejowej,
• Zapoznanie się z rzeczywistą trasą jazdy na wyznaczonym szlaku kolejowym.

Symulator ma budowę modułową złożoną z dwóch wzajemnie zależnych od siebie elementów. Pierwszy z nich obejmuje elementy sprzętowe (kabina symulatora, pulpit instruktorski oraz szafy elektryczne), natomiast drugi oprogramowanie symulatora umożliwiające prowadzenie szkoleń według ustalonego scenariusza.

Autocomp Management gwarantuje możliwość rozbudowy symulatora w przyszłości, co najmniej o poniższe funkcjonalności:

• Możliwość wykorzystania obecnego oprogramowania na więcej niż jednym stanowisku,
• Aktualizację i rozwój oprogramowania symulacyjnego na wniosek zamawiającego, w tym:
• wprowadzanie charakterystyk trakcyjnych i dźwięków dla innych pojazdów trakcyjnych,
• wprowadzanie nowych tras, elementów scenerii (np. pojazdów kolejowych, krajobrazów) i dźwięków,
• wprowadzanie nowych zdarzeń wynikających z doświadczeń eksploatacyjnych,
• wprowadzanie nowych zależności ruchowych uzależnionych m.in. od zmiany przepisów w ruchu kolejowym.
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SIM Factor dostarczy symulator Gamy do Pol-Miedź Transu

Tabor i technika

SIM Factor dostarczy symulatory do ÖBB

Innowacje

SIM Factor dostarczy symulatory do ÖBB

inf. pras 09 marca 2021

Góra: Symulatory poprawiają bezpieczeństwo kolei

Innowacje

KŚ wybrały dostawcę symulatora

Tabor i technika

KŚ wybrały dostawcę symulatora

Jakub Madrjas 30 listopada 2018

Zobacz również:

SIM Factor dostarczy symulator Gamy do Pol-Miedź Transu

Tabor i technika

SIM Factor dostarczy symulatory do ÖBB

Innowacje

SIM Factor dostarczy symulatory do ÖBB

inf. pras 09 marca 2021

Góra: Symulatory poprawiają bezpieczeństwo kolei

Innowacje

KŚ wybrały dostawcę symulatora

Tabor i technika

KŚ wybrały dostawcę symulatora

Jakub Madrjas 30 listopada 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5