Partnerzy serwisu:
Innowacje

Symulator kolejowego eko-drivingu przydatny także na uczelniach

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
09-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
Symulator kolejowego eko-drivingu przydatny także na uczelniach
fot. MJ
Trenażer firmy Reds, to urządzenie, które uczy maszynistów, jak prowadzić pojazd na trasie z zachowaniem efektywności energetycznej. Mówiąc prościej, wyrabia nawyki ekonomicznej jazdy. Dla przewoźników oznacza to przede wszystkim jedno – oszczędności. O pierwszych reakcjach na nowy produkt rozmawiamy z Markiem Cichym, prezesem zarządu Reds.

Martyn Janduła, „Rynek Kolejowy”: Jakim zainteresowaniem cieszy się trenażer eko-drivingu na kolei?

Marek Cichy, prezes zarządu Reds: Chcieliśmy na Kongresie Kolejowym w Gdańsku pokazać nasz produkt szerszej publiczności, zwłaszcza kadrze zarządzającej i szefom firm kolejowych. Wizytę tutaj uważamy za bardzo udaną, bo mieliśmy w ciągu dnia więcej przejazdów niż średnio na targach InnoTrans w Berlinie, a przecież już tam nasze stoisko przeżywało prawdziwe oblężenie.

Czy udało się wypracować rekordowe oszczędności w eko-drivingu?

Raczej wyjaśnialiśmy metody uzyskania przyszłych efektów z zastosowania tego urządzenia, niż uczyliśmy bezpośrednio jazdy. Natomiast same rozmowy były bardzo interesujące, przede wszystkim dlatego, że trenażer jest produktem dobrze wpisującym się w potrzeby przewoźników.

Proszę zatem powiedzieć, jaki jest odbiór tego urządzenia wśród przewoźników kolejowych?

Przedstawiciele przewoźników uważają, że pozwala ono w stosunkowo tani sposób uczyć maszynistów techniki jazdy, która będzie efektywna energetycznie. Czyli, innymi słowy, nasze urządzenie może być przydatne w treningu prowadzenia pojazdu, żeby poziom efektywności był możliwie największy.

Urządzeniem tym jakiś czas temu zainteresowały się również Koleje Mazowieckie. Czy przewoźnik ma już je u siebie?

Zgadza się, trenażer był stosowany w Kolejach Mazowieckich podczas okresowych pouczeń maszynistów. Korzystali z niego zarówno maszyniści jak i instruktorzy. Wyrazili oni bardzo pozytywne opinie na jego temat. Decyzja o tym, czy i kiedy trenażery zostaną zainstalowane na stałe jeszcze nie zapadła. Oczekujemy na podjęcie rozmów z dyrekcją KM.

Jest szansa, że w innych spółkach lub podmiotach takie urządzenie znajdzie się w najbliższym czasie?

Myślę, że tak się stanie, dlatego że mieliśmy kilka rozmów, które wskazywały, że takie urządzenie będzie przydatne. Odrębne możliwości, które wydają się być bardzo realne, to użycie trenażera w laboratoriach uczelni wyższych oraz szkolnictwie. Przedstawiciele m.in. Politechniki Gdańskiej odwiedzili nasze stoisko i zainteresowali się urządzeniem, chcą wyposażyć w nie sale szkoleniowe na uczelniach. Będzie ono pomocne w demonstracji, jak istotna jest technika prowadzenia pojazdu, aby uzyskać efektywność energetyczną. Istotnym elementem nauczania jest możliwość samodzielnego „poprowadzenia pociągu”, czyli doznania w wirtualnej rzeczywistości bycia maszynistą. W normalnych warunkach student nie może wsiąść do kabiny maszynisty i pojechać pociągiem.

To jest odwieczny problem polskiego szkolnictwa, że kładzie się nacisk na teorię, a brakuje praktyki.

No właśnie. Nasz trenażer nie w pełni oddaje skomplikowane otoczenie maszynisty, ale umożliwia prostą prezentację tematyki i oczywiście podkreśla znaczenie ekonomiki. Również technika kolejowe chcą z takich urządzeń skorzystać, dlatego, że trenażer – wykorzystując VR – w atrakcyjny sposób pokazuje przyszłym maszynistom tajniki tego zawodu. Myślę, że idąc w tym kierunku, można będzie trenażery proponować szkolnictwu, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym.
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Zintegrowany transport

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2017

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Nasze konferencje

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Krzysztof Baczyński, Tor-Audytor 01 lipca 2016

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Prawo i polityka

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Łukasz Malinowski 23 czerwca 2016

Pociągiem na Światowe Dni Młodzieży 2016

Pasażer

Pociągiem na Światowe Dni Młodzieży 2016

jar, Rynek Kolejowy 09 lutego 2016

Zobacz również:

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Zintegrowany transport

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2017

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Nasze konferencje

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Krzysztof Baczyński, Tor-Audytor 01 lipca 2016

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Prawo i polityka

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Łukasz Malinowski 23 czerwca 2016

Pociągiem na Światowe Dni Młodzieży 2016

Pasażer

Pociągiem na Światowe Dni Młodzieży 2016

jar, Rynek Kolejowy 09 lutego 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5