NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Switcher na stacji Kraków Zabłocie [zobacz film]

| inf. prasowa 17.11.2016 51

Miesiąc temu, dzięki własnej technologii, Grupa KZN Bieżanów przetransportowała w przęsłach i dokonała precyzyjnego rozładunku kluczowego rozjazdu kolejowego na nowo budowanej łącznicy Zabłocie-Krzemionki. Dziś prezentujemy film dokumentujący tę realizację.
Dla innowacyjnego i polskiego systemu Switcher realizacja na stacji Kraków Zabłocie miała walor kolejnego praktycznego sprawdzianu. W obszarze organizacyjnym kontrolowane były procedury współpracy między producentem rozjazdu 60E1 500 1:12 (w tym wypadku KZN „Bieżanów”), a podmiotem zarządzającym całym procesem logistyki (spółka córka – KZN Rail). Sama technologia weryfikowana była zwłaszcza pod kątem zabezpieczenia przęseł rozjazdowych podczas transportu; rozładunku części rozjazdowych transportowanych na wagonie bezdźwigowym przy pomocy dźwigów wagonu sąsiadującego wyposażonego w hds; oraz samej realizacji i zabezpieczenia prac nocnych na wysokim nasypie kolejowym.

Ponieważ podstawowym argumentem za stosowaniem transportu zmontowanych u producenta bloków rozjazdowych jest ich wysoka jakość początkowa, nieporównywalna z innymi technologiami, szczególne ważne było porównanie parametrów konstrukcji przed załadunkiem w Bieżanowie i rozładunkiem na Zabłociu. System mocujący oraz usztywniający „żółty ruszt” zakładany na długie i wiotkie bloki rozjazdowe oraz towarzyszący rozjazdowi w całym procesie logistycznym, zdał egzamin. Nie odnotowano żadnych ugięć i zniekształceń konstrukcji, które z pewnością wystąpić by mogły przy mniej zaawansowanych i solidnych zabezpieczeniach. W praktyce sprawdzono założenia systemu dotyczące rozładunku z wagonów z długimi platformami, nie wyposażonych w dźwigi (Switcher) przy pomocy hds-ów zlokalizowanych na sąsiadujących wagonach z hds-ami i krótszą platformą (Swicther +). Rozładunek bloku krzyżownicy został przeprowadzony precyzyjnie i z zachowaniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Jako że ten blok dla rozjazdu o promieniu 500 m jest dość zwartą, niezbyt długą i sztywną konstrukcją – nie zastosowano usztywnienia a rozładunku dokonano przy użyciu pojedynczego dźwigu z sąsiadującego wagonu. W przypadku dłuższych elementów (zwrotnica, szyny łączące) zastosowanie rusztu usztywniającego i obu hds-ów ze Switcherów +, sąsiadujących z długą platformą po obu stronach jest nieodzowne.

Czynnikiem przemawiającym za Switcherem jest także ograniczenie procesów i potrzebnych do ich realizacji ludzi i tym samym podniesienie poziomu bezpieczeństwa na placu budowy. Na Zabłociu skontrolowano to w trudnych, nocnych warunkach, prowadząc prace na wysokim nasypie. Szczególną uwagę przykuwała stabilność wagonów podczas rozładunku. System zabezpieczający w postaci wysuwanych łap przy hds-ach wagonów Switcher plus bezbłędnie potwierdził swoją funkcję.

Przypomnijmy, że poprzednia realizacja na stacji Świdnik, pozwoliła potwierdzić możliwości Switchera dotyczące transportu ciężkich bloków rozjazdów krzyżowych, podwójnych wyposażonych w podrozjazdnice strunobetonowe oraz możliwości współpracy z zewnętrznymi, autonomicznymi dźwigami kolejowymi. – Po setkach testów „labolatoryjnych” czy tych realizowanych w warunkach w pełni kontrolowanych na terenie fabryki, technologia Switcher jest praktycznie sprawdzana na placach budowy. Chcemy optymalizować cały proces. Na razie nie nastawiamy się na bicie czasowych rekordów, ale nawet nie mając na razie na celu skracania procesu zabudowy już teraz udało nam się osiągnąć bardzo konkurencyjny wynik - podkreśla Ryszard Leszczyński, prezes Grupy KZN Bieżanów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

(0)
KZN "Bieżanów" (0)

Więcej z regionu:

Polska (645)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (645)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS