– Najważniejszym zadaniem nowego prezesa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej będzie doprowadzenie do powstania nowych przystanków w Gdyni i działania w celu integracji trójmiejskiego systemu biletowego – powiedział członek zarządu województwa pomorskiego Ryszard Świlski, w którego kompetencjach znajduje się kolej. Świlski odniósł się także do ograniczeń w kursowaniu pociągów po trasie PKM od połowy maja.
– Widzimy dzisiaj, że połączenia wczesnoporanne i późnowieczorne w kierunku i z kierunku Portu Lotniczego się nie sprawdziły, widzimy również, że nie mają większego sensu 2-3 połączenia w dobie poza szczytem. Jeżeli będzie potrzeba modyfikacji rozkładu jazdy i powrotu do realizacji tych kursów to będzie to wynikało z badań, które cały czas prowadzimy i takie modyfikacje zostaną uczynione – powiedział Ryszard Świlski odnosząc się do ograniczeń w kursowaniu pociągów PKM o których piszemy
TUTAJ. Członek zarządu województwa ocenił także, że wobec np. braku późnowieczornych pociągów PKM dojeżdżających do Wrzeszcza, lądujący na lotnisku będą mogli wciąż korzystać z wcześniej i tak bardziej popularnych autobusów linii 210, która dowiezie ich do centrum Gdańska.
– Zwykły mieszkaniec Trójmiasta nie odczuje też braku pociągu odjeżdżającego o 3:44, nie odczuje, że nie jedzie pociąg o 22:45 w kierunku Kartuz, bo wysiada z niego 5 osób – dodał odnosząc się do likwidacji innych pozaszczytowych kursów.
Nowe zadania nowego prezesa PKMPrzedstawiciel urzędu marszałkowskiego odniósł się także do kwestii zmian na stanowisku prezesa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Przypomnijmy:
został nim Grzegorz Mocarski. – Prezes Rudziński kierował spółką od samego początku, uruchomił tak naprawdę PKM, przeprowadził z powodzeniem proces inwestycyjny. Przekazał nam rezygnację pisemną ze stanowiska prezesa zarządu. Rada nadzorcza przyjęła tą rezygnację – wyjaśnił Ryszard Świlski
Jak powiedział członek zarządu województwa, naturalną sprawą było powołanie nowego prezesa, z nowymi pomysłami na wizję działania spółki. Do jego zadań będzie należało doprowadzenie do budowy przystanków Karwiny i Stadion na linii PKM w Gdyni. – Mamy nadzieje, że stanie się to do lipca 2017, pod warunkiem oczywiście, że będzie się układała dobra współpraca między PKM a PKP PLK. Do załatwienia jest też bardzo stary problem – czyli integracja systemów biletowych i wydaje się, że jakieś światełko w tunelu w tym względzie się pojawiło, choć nie jest ono ustawowe, czyli takie na jakie liczyłem, w ramach ustawy metropolitalnej – dodał na koniec rozmowy Świlski.