Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, PKP Intercity w I kwartale tego roku przewiozło o 30 proc. więcej pasażerów niż rok temu. W takim samym stosunku wzrosły wpływy z biletów.
O dobrych wynikach PKP Intercity w I kwartale 2016 roku poinformował
nowy prezes spółki Marek Chraniuk. Według danych przewoźnika, z jego usług skorzystało w tym okresie aż o 30 proc. pasażerów więcej, niż przed rokiem. W sumie podróż pociągami PKP IC odbyło 8,2 mln pasażerów.
To o tyle istotne, że I kwartał zeszłego roku
też był lepszy (o 12 proc.), niż poprzedni okres. To pokazuje stałą tendencję wzrostową. W styczniu br. z usług PKP Intercity
skorzystało łącznie ponad 2,6 mln osób, co wygenerowało dynamikę wzrostu na poziomie 28 proc. Dobre wyniki
utrzymały się również w lutym.
Jak poinformował prezes PKP Intercity, wpływy ze sprzedaży biletów przewoźnika w I kwartale 2015 roku również wzrosły o 30 proc., co oznacza, że średnia cena sprzedanego biletu pozostała na tym samym poziomie. – O wzroście zadecydowały głównie nowe połączenia
obsługiwane Dartami i Flirtami – wyjaśnił Chraniuk.
I rzeczywiście, w porównaniu z ubiegłym rokiem praca eksploatacyjna wzrosła o 25 procent. Co bardzo istotne, praca przewozowa wzrosła w dużo większym stopniu – aż o 33 procent. Pociągi przewoźnika są zapełnione w większym stopniu, niż w I kwartale ubiegłego roku, a to oznacza poprawę efektywności przewozów.