Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Stomma: Dla linii Podłęże – Piekiełko potrzeba różnych źródeł finansowania

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-06-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Stomma: Dla linii Podłęże – Piekiełko potrzeba różnych źródeł finansowania
Rys. EY/podleze-piekielko.pl
Wiceminister Piotr Stomma ma nadzieję, że dzięki połączeniu różnych źródeł finansowania uda się zbudować linię Podłęże – Piekiełko. – Traktujemy ten projekt jako wyzwanie i jednocześnie test – podkreślił.

Już w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na dokumentację projektową dla budowy linii Podłęże – Piekiełko i modernizacji szlaku Chabówka – Nowy Sącz. Ministerstwo zapewnia, że zabezpieczy środki na wykup gruntów dla potrzeb inwestycji. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Wiceminister infrastruktury i budownictwa Piotr Stomma podczas niedawnej konferencji dotyczącej Partnerstwa Publiczno-Prywatnego wskazał właśnie tę planowaną inwestycję jako przykład projektu przeznaczonego do sfinansowania w taki sposób. – Ale PPP nie jest żadnym fetyszem. Mówimy o finansowaniu projektowym i w tych kategoriach naszym priorytetem jest projekt Podłęże – Piekiełko, od dawna oczekujący na swojego promotora. Mam nadzieję, że przy patronacie pana ministra Andrzeja Adamczyka nam to się uda. Spróbujemy zastosować montaż różnych źródeł finansowania, a więc także środki budżetowe, grantowe, unijne czy narzędzia z planu Junckera – tłumaczył Stomma w rozmowie z portalem "Rynek Kolejowy".

Jak podkreślił, dopiero połączenie tych źródeł pozwoli sfinansować projekt o tej skali, którego wartość wyniesie co najmniej 6 mld zł. – Traktujemy go jako wyzwanie i test; jeśli się uda, to w kolejnej perspektywie finansowej portfel projektów kolejowych, finansowanych tego rodzaju metodami będzie większy – podkreślił, dodając, że okres "wykluwania się" takich projektów jest wyjątkowo długotrwały.

– To nie jest kwestia tylko samych technikaliów i wyzwań w zakresie technicznym, ale także kwestia atmosfery wokół projektu i sponsorów. Jeżeli mają uczestniczyć w tym samorządy, to one także muszą dojrzeć do tego i zobaczyć w tym swój interes – mówił Stomma. – To jest projekt na najbliższych parę lat, ale to, co obiecaliśmy będzie dotrzymane. Uruchamiamy prace projektowe, nie tylko studium wykonawcze. Dzięki temu będziemy mieli z czym pójść do partnerów finansowych – powiedział wiceminister.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104

Fotorelacje

Podłęże – Piekiełko: Za kilka miesięcy pierwsze przetargi

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104

Fotorelacje

Podłęże – Piekiełko: Za kilka miesięcy pierwsze przetargi

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5