Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk zapowiedział działania, które pozwolą poprawić frekwencję w pociągach jadących do Czech i Austrii. W związku z rozwojem przewoźników autobusowych do południowych sąsiadów Polski, oferta przewoźnika straciła sporo na atrakcyjności.
Działania PKP Intercity idą dwutorowo – przewoźnik chce z jednej strony poprawić napełnienie składów w kraju, z drugiej, poprawić frekwencję w całej relacji. Temu pierwszemu celowi służyć będzie zmiana kategorii pociągów Praha, Porta Moravica i Varsovia na odcinku krajowym z EIC na IC, co doprowadzi w niektórych wypadkach do obniżki cen biletów prawie o połowę (bilet na pociąg IC/TLK z Warszawy do Katowic kupiony w dniu odjazdu kosztuje 60 zł, w taryfie EIC, w ramach której w kraju kursują pociągi EuroCity, nawet 119 zł).
Taniej z ÖBB
Jeśli chodzi o działania w kwestii poprawienia ofert w połączeniach międzynarodowych, PKP Intercity rozmawia ze stroną austriacką. Rozmowy mają być dość zaawansowane.
– Prowadzone są rozmowy z Kolejami Austriackimi w celu wprowadzenia nowego cennika za przejazd pociągami, które prowadzą wagony do Wiednia. Wspólnie chcemy, by od nowego rozkładu bilety staniały o 10 euro w tych relacjach i jesteśmy blisko porozumienia w tej sprawie – powiedział Marek Chraniuk podczas konferencji prasowej dotyczącej rozkładu jazdy 2016/2017.
Ponadto ulga dla dzieci na tych połączeniach miałaby wynosić nawet 90%, co skłaniałoby do wyboru pociągów w ramach wyjazdów rodzinnych. Obecnie do Wiednia dostaniemy się z Polski trzeba pociągami, z których jeden jest pociągiem nocnym, po kraju kursującym w taryfie pociągów TLK, reszta jeździ w taryfie EIC. Połączenia te cieszą się ostatnio umiarkowaną frekwencją, głównie ze względu na dużą konkurencję przewoźników autobusowych, którzy za granicę jeżdżą taborem mniej wygodnym, ale za to tanio.
Nowe połączenie z Krakowa
Ponadto PKP Intercity zapowiedziało wprowadzenie do rozkładu jazdy nowego połączenia w relacji Kraków – Praga. Według zapowiedzi prezesa IC, zostanie ono uruchomione „w okresie wiosenno-letnim”. Przypomnijmy, że obecnie działa tu m.in. Leo Express, który realizuje ofertę autobusowo-kolejową z przesiadką w Bohuminie. Leo Expresu,
wbrew zapowiedziom, nie będzie natomiast od 11 grudnia na trasie Warszawa – Praga. Przewoźnik nie dopełnił formalności, by móc poruszać się na tej trasie.
Więcej informacji na temat nowego rozkładu jazdy PKP Intercity, który zacznie obowiązywać od 11 grudnia 2016 roku, można znaleźć
tutaj.