Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler zaskarża terminy dostaw ezt dla Pomorza

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler zaskarża terminy dostaw ezt dla Pomorza
Fot. Larsvr6, CCA-SA 4.0Stadler Flirt jako Rhein-IJssel-Express
Do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło pierwsze odwołanie w przetargu na zakup 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Złożył je Stadler, który ma zastrzeżenia co do terminu dostaw, jakie nałożył Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.

Na początku kwietnia samorząd województwa pomorskiego rozpisał przetarg na dostawę 5 sztuk pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zamówienie zawiera też opcję w postaci możliwości dokupienia do pięciu kolejnych pojazdów. Termin składania ofert mija 10 maja, a głównym kryterium wyboru jest oczywiście cena. Więcej na temat specyfikacji zamawianych pojazdów piszemy tutaj.

Wiele wątpliwości budzi jednak parametr terminu dostaw. Cały przedmiot zamówienia ma zostać zrealizowany do końca września 2020 r. Jednak dostawa pierwszych dwóch sztuk pojazdów pięcioczłonowych miałaby się odbyć w roku 2018 lub 2019, jednak nie później niż do 30 września 2019 roku. Kolejne dwie sztuki pojazdów pięcioczłonowych również miałyby dotrzeć do województwa najpóźniej w 2019 roku, ale nie później niż do 30 października. Ostatni pojazd dotrzeć miałby do 30 września 2020 roku. 

Dodatkowo zamawiający punktuje skrócenie terminu dostaw dwóch pierwszy pojazdów (9%) oraz trzeciego i czwartego pojazdu (5%). Stadler w odwołaniu określił terminy narzucone przez zamawiającego jako nierealne i niemożliwe do utrzymania w normalnym toku produkcji producentów działających na rynku taboru szynowego. Wskazuje, że dotrzymać terminów może jedynie podmiot, który już wyprodukował albo jest w toku produkcji pojazdów będących przedmiotem zamówienia.

Producent podkreśla, że zamawiany produkt nie jest pojazdem standardowym, tylko dostosowanym do potrzeb zamawiającego. Dlatego, jak podaje Stadler, normalny czas produkcji pojazdu kolejowego trwa co najmniej 18 miesięcy. Determinują to czasy dostaw komponentów i podzespołów od kontrahentów. Ponadto czas dostarczenia pierwszych dwóch pojazdów maksymalnie do 30 września 2019 roku – liczony od momentu otwarcia ofert 10 maja – jest na starcie krótki i wynosi 16 miesięcy. Biorąc pod uwagę standardowy czas trwania postępowania przetargowego, Stadler obliczył także, że od momentu podpisania umowy, dostępny czas na skonstruowanie ezt wynosiłby co najwyżej 12 miesięcy albo i krócej.

Stadler wnosi do KIO o zmianę terminów dostaw, wskazując maksymalne terminy dostaw dla każdego pojazdu odpowiednio do 18, 19, 20, 21 i 22 miesięcy od dnia podpisania umowy. Odwołanie trafiło do Krajowej Izby Odwoławczej. Jak poinformowała dziś "Rynek Kolejowy" rzeczniczka Izby Magdalena Grabarczyk, pierwsze posiedzenie w tej sprawie zostało odroczone i zostanie wyznaczony nowy termin.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5