NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Stadler z dużym zamówieniem ze Słowenii

| inf. prasowa 19.04.2018 99

Stadler z dużym zamówieniem ze Słowenii
Fot. Stadler
Stadler z dużym zamówieniem ze Słowenii
Stadler z dużym zamówieniem ze Słowenii
Stadler skonstruuje i wyprodukuje 26 jedno- i dwupiętrowych zespołów trakcyjnych dla słoweńskich kolei państwowych Slovenske Železnice. Zamówienie obejmuje jedenaście elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt, pięć spalinowych jednostek Flirt oraz dziesięć piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Kiss z opcją na 26 dodatkowych pojazdów. Różne typy pociągów będą zaprojektowane w taki sposób, aby mogły być eksploatowane w trakcji mieszanej. Jest to pierwsze zamówienie Stadlera w Słowenii i znaczący sukces, o który firma długo się starała.
Pod koniec lat dziewięćdziesiątych Stadler ubiegał się już o kontrakt na 30 zespołów trakcyjnych w Słowenii, ale stracił go na rzecz konkurencji. "Tym bardziej cieszymy się, że 20 lat później, przy drugiej próbie udało nam się przebić w Słowenii", mówi Peter Spuhler, właściciel i przewodniczący rady nadzorczej Stadlera. Wraz z szefem sprzedaży Peterem Jeneltenem, udał się do Lublany, aby osobiście podpisać z Dusanem Mesem, dyrektorem generalnym Slovenske Železnice, kontrakt opiewający na 26 jedno- i dwupiętrowych zespołów trakcyjnych dla słoweńskich kolei państwowych.

Kontrakt na tabor przystosowany do eksploatacji na liniach kolejowych z trakcją mieszaną obejmuje inżynierię, budowę i dostawę jedenastu czteroczłonowych ezt typu Flirt, pięciu trójczłonowych szt typu Flirt oraz dziesięciu trójczłonowych ezt typu KISS, a także usługi gwarancyjne. Umowa zawiera opcję na 26 dodatkowych pociągów. Wartość kontraktu to około 170 milionów Euro.

Ponad 1500 sprzedanych pociągów typu Flirt

Pociąg Flirt, bestseller Stadlera, został tym samym sprzedany w ilości ponad 1500 egzemplarzy w 18 krajach. Również pojazd Kiss cieszy się dużym zainteresowaniem: już prawie 300 pojazdów tego typu zostało sprzedanych w 11 krajach. Łącznie pociągi produkcji Stadlera kursują w 41 krajach.

Pociągi Flirt będą przeznaczone do ruchu na trasach międzynarodowych pomiędzy Słowenią a Austrią i Chorwacją i będą posiadały homologację w tych krajach. Dwupiętrowy Kiss będzie obsługiwał trasy na terenie Słowenii. Dostawa pierwszego pojazdu zaplanowana jest 24 miesiące od podpisania umowy.

Cechą szczególną zamówienia słoweńskich kolei państwowych jest to, że operator będzie miał możliwość nie tylko eksploatacji pojazdów jednopiętrowych w trakcji podwójnej, ale także w trakcji mieszanej złożonej ze składów jednopiętrowych i dwupiętrowych. Peter Jenelten, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży, podkreśla: "Stadler jest bardzo dumny nie tylko z tego, że może po raz pierwszy dostarczyć pociągi do Słowenii, ale także z tego, że może zbudować dopasowaną do siebie flotę różnych, kompatybilnych pojazdów w ramach jednego zamówienia.”

Więcej o pojazdach

Jedenaście czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt z długim pudłem wagonu zostało zaprojektowanych jako pojazdy regionalne poruszające się z prędkością do 160 km/h. Mają one 80,7 metra długości, 2,82 metra szerokości oraz 4,12 metra wysokości. Komfortowe pociągi oferują 235 miejsc siedzących, z czego 12 w pierwszej klasie oraz 227 miejsc stojących. 22 miejsca w drugiej klasie i 2 miejsca w pierwszej klasie przewidziano jako miejsca uprzywilejowane zgodnie ze specyfikacją TSI PRM. W pojeździe jest również miejsce na dwa wózki inwalidzkie i pięć rowerów. Pojazdy wyposażone są toalety, w tym zgodną z wymogami TSI PRM i przedział dla konduktora. Dwa napędowe wózki umieszczone bezpośrednio pod maszynownią w członach końcowych zapewniają optymalny napęd pojazdu.

Dziesięć trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Kiss zostało zaprojektowanych jako pojazdy regionalne poruszające się z prędkością do 160 km/h. Mają one 79.84 metra długości, 2.80 metra szerokości i 4.63 metra wysokości. Komfortowe pociągi oferują 292 miejsca siedzące, z czego 16 w pierwszej klasie, oraz 264 miejsca stojące. 18 miejsc w drugiej klasie oraz 4 miejsca w pierwszej klasie przewidziano jako miejsca uprzywilejowane zgodnie ze specyfikacją TSI PRM. W dwupiętrowym pojeździe jest również miejsce na dwa wózki inwalidzkie i pięć rowerów. W wagonie środkowym znajduje się poza tym toaleta standardowa oraz przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pojazd posiada dwa napędne wózki umieszczone w członach końcowych.

Pięć trójczłonowych spalinowo-elektrycznych pociągów Flirt zostało zaprojektowanych jako pojazdy regionalne dla maksymalnej prędkości 140 km/h. Mają one 70.40 metra długości, 2.82 metra szerokości i 4.12 metra wysokości. Komfortowe pociągi oferują 171 miejsc siedzących, z czego 12 w pierwszej klasie, oraz 167 miejsc stojących. 16 miejsc w drugiej klasie oraz 2 miejsca w pierwszej klasie zarezerwowano jako siedzenia uprzywilejowane zgodnie ze specyfikacją TSI PRM. W pojeździe znajdują się toalety i mały przedział dla konduktora, jak również miejsce na dwa wózki inwalidzkie i pięć rowerów. Pojazd posiada dodatkowy moduł, PowerPack, który zawiera dwa silniki spalinowe Deutz i część urządzeń napędowych. Również w tym wypadku optymalny napęd zapewniają dwa wózki napędne umieszczone bezpośrednio pod maszynownią w członach końcowych.

Co ciekawe - pojazdy ze Stadler zastąpią w Słowenii pojazdy wyprodukowane w Pafawagu i jeżdżące tam od lat 60-tych. Więcej na ten temat piszemy tutaj.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Słowenia (8)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Słowenia (8)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS