Spółka Go-Ahead Deutschland zamówiła 45 zespołów trakcyjnych Flirt 3 na potrzeby obsługi sieci kolejowej w Stuttgarcie.
Stadler Pankow GmbH i Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland GmbH zawarły umowę na dostawę 45 elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych na potrzeby stuttgarckiej sieci kolejowej. Będą obsługiwać linię nr 2 (Rems – Fils) i 3 (Franken – Enz) linii. - Bardzo się cieszymy się, że nasz nowy partner biznesowy obdarzył nas zaufaniem. Liczymy na dalszą współpracę - mówi Ulf Braker, dyrektor zarządzający spółki Stadler Pankow GmbH.
Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland GmbH została założona w Berlinie w 2014 roku i jest spółką zależną brytyjskiego holdingu Go-Ahead Group. Od czerwca 2019 roku będzie obsługiwać stuttgarcką kolej. Umowa obejmuje 3,7 miliona pociągokilometrów na drugiej linii kolejowej oraz 4,4 miliona pociągokilometrów na linii trzeciej.
- Z ogromną niecierpliwością wyczekujemy współpracy ze spółką Stadler. Zyskają na niej przede wszystkim nasi pasażerowie, którzy będą podróżowali w bezpieczny i komfortowy sposób. Budowanie długotrwałych relacji partnerskich w regionie stanowi nieodłączną część filozofii naszej firmy - mówi Stefan Krispin, dyrektor zarządzający spółki Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland GmbH.
Dojadą też do Stuttgart 21
Po zmianie rozkładów jazdy, która nastąpi w czerwcu 2019 roku, przewoźnik będzie obsługiwać następujące trasy: Stuttgart – Aalen – Crailsheim, Stuttgart – Ulm, Stuttgart – Aalen, Stuttgart – NBS S-MA – Pforzheim – Karlsruhe oraz Stuttgart – Heilbronn – Osterburken – Lauda – Würzburg. Po zakończeniu
projektu Stuttgart 21, polegającego na budowie ogromnego podziemnego dworca i tunelu średnicowego, pociągi będą się zatrzymywać także i tam, co pozwoli na połączenie tras i umożliwi pasażerom podróż po regionie bez konieczności przesiadki.
Wszystkie pociągi Flirt 3 obsługiwane w ramach głównej stuttgarckiej sieci będą wyposażone zgodnie z wymogami TSI „Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” oraz klasy B ochrony przeciwpożarowej. Ponadto w pojazdach trzeciej linii zostanie zamontowany dodatkowy system zabezpieczenia pociągu (LZB). Będą one także przygotowane do zainstalowania systemu bezpieczeństwa pociągu ETCS poziomu 2 w późniejszym czasie.
Jakie pojazdy dla Go-Ahead?
Dostawca taboru dla przewoźnika został wybrany w otwartym przetargu. Zamówienie obejmuje dostawę 11 trójczłonowych i 15 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt 3 na potrzeby drugiej linii oraz 9 czteroczłonowych i 10 sześcioczłonowych ezt FLIRT3 na potrzeby trzeciej linii.
Każde z szerokich wejść Flirtów zostanie wyposażone w wysuwane stopnie i platformy zabezpieczające przed przypadkowym postawieniem nogi w przerwie między wagonem a peronem. W skrajnych członach zaplanowano przedziały pierwszej klasy – każdy z dziesięcioma miejscami. W klasie drugiej w pojazdach trójczłonowych znajdzie się 165 miejsc. Pojazdy czteroczłonowe mogą zapewnić 217-, pięcioczłonowe 273-, zaś sześcioczłonowe – 329 miejsc.
Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w toalety odpowiadające wymogom TSI. W zespołach cztero-, pięcio- i sześcioczłonowych na każdy pojazd przypadną dwie toalety. Ponadto w pociągach wygospodarowana zostanieprzestrzeń wielofunkcyjną, w której pasażerowie będą mogli przewozić rowery, większy bagaż czy wózki. Jak informuje producent, projekt uwzględnia także system informacji pasażerskiej będący rozwiązaniem technologicznym najnowszej generacji oraz sieć Wi-fi. We wnętrzach pociągu i na jego nadwoziu będzie widniało logo przedstawiające trzy lwy, które jest symbolem regionalnej spółki przewozowej działającej w regionie Badenii-Wirtembergii.