Polskie Linie Kolejowe uruchomiły postępowanie przetargowe na zaprojektowanie przebudowy stacji Jelcz-Laskowice. Oddzielne postępowanie toczy się na zaprojektowanie prac modernizacyjnych dla samej linii kolejowej nr 277. Jest to alternatywna trasa łącząca Wrocław z Opolem.
Polskie Linie Kolejowe prowadzą postępowanie zmierzające do wyłonienia wykonawcy projektu oraz nadzoru autorskiego
modernizacji linii kolejowej nr 277 łączącej Opole Groszowice z Wrocławiem Brochowem. Teraz zarządca uruchomił postępowanie, w którym przedmiotem zamówienia jest również opracowanie projektu, ale tylko przebudowy samej stacji przy linii nr 277. Chodzi o Jelcz-Laskowice, która znajduje się w km 67,379 na terenie województwa dolnośląskiego.
Przetarg odbywa się w formule „projektuj”, więc zamawiający oczekuje opracowania koncepcji programowo-przestrzennej oraz projektu budowlanego i wykonawczego. W ostatnim etapie wykonawca będzie prowadził nadzór autorski nad inwestycją.
W planach PKP PLK jest wymiana na stacji nawierzchni torowej od końca rozjazdu 33 do początku rozjazdu 5, wymiana rozjazdów: 26, 25, 8 oraz wstawek międzyrozjazdowych. Zlikwidowana ma zostać krawędź peronowa nr 1, zaś remontem objęte zostaną perony wyspowe nr 2 i 3, które mają mieć długość 200 metrów. Remont obejmie także przejście pod torami, wiaty peronowe, system odwodnienia i oświetlenie peronów. Przewiduje się również budowę dojść do peronów 2 i 3 dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Regulację przejdą tory przyperonowe, zaś elementy małej architektury mają zostać odtworzone. Pojawi się także ogrodzenie peronowe.
W przypadku koncepcji programowo-przestrzennej, wykonawca musi sporządzić 3 warianty dotyczące budowy wind z przejścia pod torami na perony z uwzględnieniem koniecznych zmian w układzie torów stacyjnych, budowy dojść do peronów w poziomie szyn oraz budowy pochylni z przejścia pod torami na perony.
Planowane prace mają przyczynić się do podwyższenia prędkości handlowej i podniesienia maksymalnego dopuszczalnego nacisku osiowego. Przełożyć się ma to na poprawę punktualności pociągów i poprawę przepustowości linii i stacji.