PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na stacji Idzikowice w ramach kolejnego etapu modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej.
Zakres robót budowlanych przewidzianych w tym zamówieniu to m.in. przebudowa dziesięciu torów. Układ torowy stacji zostanie zoptymalizowany, wraz z likwidacją podwójnych i potrójnych przejść rozjazdowych. Po wykonaniu prac prędkość maksymalna ma wzrosnąć do 120 km/h dla pociągów towarowych i aż do 230 km/h dla pociągów pasażerskich przy naciskach do 22,5 tony na oś. Więcej na temat zamówienia
piszemy tutaj.
Do PLK wpłynęły cztery oferty, jednak żadna z nich nie zmieściła się w kosztorysie, określonym na 147,8 mln złotych brutto dla zamówienia podstawowego (wraz zamówieniami uzupełniającymi kwota może dojść do 200 mln zlotych). Najtańsza była oferta Porr – 153 mln zł brutto. Niewiele drożej prace wycenił Budimex (158 mln zł). Oferta Trakcji PRKiI opiewa na 174 mln zł, a konsorcjum Strabagu i KZA – na 199 mln złotych. Wszyscy wykonawcy zaoferowali 72 miesiące gwarancji i realizację do 16 czerwca 2020 roku.
W grudniu tego roku prędkość pociągów na CMK na odcinku od Grodziska Mazowieckiego do Idzikowic ma wzrosnąć do 200 km/h.