PKP PLK ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na stacji Idzikowice w ramach kolejnego etapu modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej. Prace pochłoną prawie dwieście milionów złotych w ciągu trzech lat.
Zakres robót budowlanych przewidzianych w tym zamówieniu to przebudowa dziesięciu torów. Siedem z nich zostanie wykonanych nowym materiałem 60E1m, natomiast tory 10,12 i 15 materiałem staroużytecznym ze stacji Idzikowice. Zlikwidowane zostaną tory nr 7 i 9. Do tego naprawę główną z materiałem staroużytecznym i przebudową na tor bezstykowy przejdą tory 31,38 i 40 oraz tory nr 11 i 13. Tory oporowe 38 i 40 zostaną przedłużone, podobnie jak tor nr 11.
PLK planuje też wybudowanie toru bezstykowego nr 30 typi S49 o długości 300 metrów z materiału staroużytecznego na terenie bazy ISE Idzikowice, poniżej toru nr 32. Układ torowy stacji zostanie zoptymalizowany, wraz z likwidacją podwójnych i potrójnych przejść rozjazdowych. Wymiana rozjazdów ma się odbyć w technologii blokowej w zakresie torów głównych szlakowych i zasadniczych. PLK dostarczy pięć nowoczesnych rozjazdów produkcji KZN „Bieżanów” i Vossloh Cogifer Polska o promieniach 500 i 1200 metrów. W ramach oferty należy też uwzględnić konieczność rozbiórki istniejącej nastawni i budowy nowej.
Po wykonaniu prac prędkość maksymalna ma wzrosnąć do 120 km/h dla pociągów towarowych i aż do 230 km/h dla pociągów pasażerskich przy naciskach do 22,5 tony na oś. Na łącznicach nr 573 i 574 Idzikowice – Radzice prędkość maksymalną określono na 100 km/h. Długość pociągów ma wynosić maksymalnie 800 metrów.
Szacunkowa wartość tych prac to aż 156,3 miliona złotych netto, w tym 120,2 mln zł zamówienia podstawowego. Termin realizacji umowy upływa w czerwcu 2020 roku.
W grudniu tego roku prędkość pociągów na CMK na odcinku od Grodziska Mazowieckiego do Idzikowic ma wzrosnąć do 200 km/h. Kontrakt na ostatnie niezbędne prace przed podniesieniem prędkości
podpisał Porr.