Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Spór o pociągi na remontowanej Rail Baltice. Więcej składów PKP IC, mniej KM

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Spór o pociągi na remontowanej Rail Baltice. Więcej składów PKP IC, mniej KM
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plZmodernizowany EN57 odjeżdża do Łochowa z Tłuszcza
Od 1 lutego, ze względu na modernizację kolejnego odcinka Rail Baltiki, między Łochowem w Małkinią, dojdzie do ograniczeń w ruchu pociągów. Koleje Mazowieckie skarżą się na nierówne traktowanie, bo PKP PLK nie zmieściła w rozkładzie pociągów regionalnych przewoźnika, a ograniczenia nie dotkną pociągów PKP Intercity.

Od nowego rozkładu jazdy dojdzie do znacznego zwiększenia liczby pociągów PKP Intercity pomiędzy Białymstokiem a Warszawą. Zamiast 9 pociągów dwa miasta połączy aż 12 pociągów. Ich liczba nie ulegnie redukcji, gdy 1 lutego na odcinek linii kolejowej nr 6 pomiędzy Łochowem a Małkinią, wejdą budowlańcy. Zredukowana zostanie za to liczba pociągów Kolej Mazowieckich.

– Dla mnie to dziwna sytuacja, my codziennie dowozimy ludzi do pracy i szkoły i skoro zbliża się zaplanowany remont, to powinien on wszystkich dotyczyć w równym stopniu. Nie może być tak, że jesteśmy zmuszeni do odwołania swoich pociągów przez zarządcę infrastruktury (PKP PLK które układają rozkład jazdy - dop. red), a liczba pociągów PKP Intercity będzie większa o 3 pary w stosunku do obecnego rozkładu. Dla mnie to kuriozalna sytuacja. Nie zgadzamy się na nią – powiedział Dariusz Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

– Wystosowaliśmy już pismo do wiadomości prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, ale także do PKP Intercity. Chcemy o tym rozmawiać. Honorowanie naszych biletów czy zatrzymanie na niektórych stacja pociągów PKP Intercity nie jest rozwiązaniem najlepszym, bo pasażerowie, którzy skorzystają z pociągów naszego partnera nie będą mogli dojechać do niektórych stacji, gdzie zatrzymujemy się my – dodał Dariusz Grajda, który przypomniał że do obsługi linii Warszawa Wileńska – Małkinia spółka przeznaczyła zmodernizowany, szybszy tabor, w postaci EN57AL.

Ograniczenia mają wejść 1 lutego, trwać mają przez pół roku. – Jesteśmy w tej sprawie na etapie dyskusji z PKP PLK, zawiadomiliśmy o sprawie Urząd Transportu Kolejowego – ocenił członek zarządu KM.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5