Trzy zadania w województwie łódzkim warte łącznie prawie 20 mln złotych, a do tego także poprawę objazdu linii nr 7 przekazała do realizacji swoim spółkom PKP PLK.
Postępowanie negocjacyjne z własnymi spółkami PLK podzieliła na trzy zadania, ale w każdym z nich najkorzystniejszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa. Największe zadanie to rewitalizacja układów torowych w stacji Łódź Kaliska na linii nr 15, w stacji Zgierz na linii nr 15 oraz w stacji Łódź Chojny na linii nr 25. Mieliśmy tu do czynienia z bardzo dużą różnicą w ofertach: PNiUIK zaproponował cenę 15 697 057,05 złotych a najdroższa oferta PPM-T opiewała na 20 533 657,82 złotych.
Oprócz tego PNiUIK wygrał postępowanie w części dotyczącej wymiany nawierzchni kolejowo-drogowej przejazdu kolejowo-drogowego w km 1,503 na linii nr 25 (cena 1 141 642,95 złotych) oraz na przebudowę wiaduktu kolejowego stalowego w km 8,957 linii kolejowej nr 016 Łódź Widzew – Kutno nad ul. Łagiewnicką w Łodzi. O tej inwestycji
pisaliśmy tutaj.
Dolkom na linii 276Warto odnotować, że PLK przyznała też kolejne zamówienie w procesie negocjacji z własnymi spółkami. Tym razem chodzi o część modernizacji stacji Kłodzko, a konkretnie o modyfikację toru nr 1 – klasycznego na bezstykowy w km 102,400-104,160 linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie – Granica Państwa wraz z robotami okołotorowymi i towarzyszącymi. Postępowanie wygrał Dolkom. O poprzednich zamówieniach dla spółek z grupy PLK
pisaliśmy tutaj.
PPM-T na objazdach "siódemki"Przed miesiącem "Rynek Kolejowy"
informował o unieważnieniu przez PKP PLK przetargów na przygotowanie tras objazdowych linii nr 7. W postępowaniu na naprawę okrężnej trasy przez linię nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe oraz linię 69 Rejowiec – Hrebenne wpłynęła tylko jedna oferta i znacznie przekraczała kosztorys.
Pisaliśmy o tym tutaj.
Jak informuje Karol Jakubowski z PKP PLK, zarządca infrastruktury również te prace zlecił własnej spółce. Przed dwoma tygodniami spółka PPM-T przystąpiła do prac na linii numer 66 i 69. – Do 9 czerwca wymienione zostaną podkłady, szyny, wyregulowany tor i przebudowany jeden przejazd kolejowo-drogowy. Roboty mają miejsce na odcinkach między stacjami Klemensów i Zwierzyniec oraz na wysokości Huty Deręgowskiej – informuje Jakubowski. Zakres jest jednak mniejszy niż w pierwotnym postępowaniu – koszt obecnych robót to 13 milionów złotych.