Program głębokiej restrukturyzacji firmy, który to kontynuował prezes Krzysztof Mamiński w 2015 i 2016 roku, przynosi pierwsze efekty. Po raz pierwszy w historii spółka PolRegio – wcześniej Przewozy Regionalne – zamknie rok bez minusa.
Jerzy Polaczek, który piastował stanowisko ministra transportu w latach 2005-2007 w rządach Kazimierza Marcinkiewicza oraz Jarosława Kaczyńskiego, poinformował we wpisie na Twitterze o wynikach finansowych spółki PolRegio. Jak się okazuje, po raz pierwszy w historii udało się zamknąć rok z zyskiem.
Już we wrześniu 2016 roku Krzysztof Mamiński, prezes Przewozów Regionalnych – właściciela marki PolRegio – w
rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" zapowiadał ten fakt. Szacowano wtedy, że firma zakończy rok z zyskiem na poziomie 39 mln zł. Tymczasem, jak podaje Jerzy Polaczek, zysk ten osiągnął pułap 54 mln zł. Przy okazji pogratulował ekipie PolRegio. – Wyróżnienie dla ekipy PolRegio za budowanie dobrej kolei dla pasażerów i bardzo dobry wynik finansowy za 2016 r. – pisze Jerzy Polaczek na Twitterze. Jego post doczekał się odzewu ze strony spółki. – Dziękujemy za uznanie. To bardzo ważne słowa: i dla zarządu, i dla wszystkich pracowników tworzących PolRegio – pisze przewoźnik.
Wyniki te są efektem restrukturyzacji spółki, którą to kontynuował w 2015 i 2016 roku prezes Mamiński. Jeszcze pod koniec 2015 r. spółka Przewozy Regionalne notowała straty. Wyniki wyniosły
88,4 mln złotych na minusie. Do grona właścicieli dołączyła też wówczas Agencja Rozwoju Przemysłu, która dokapitalizowała spółkę kwotą aż 770 mln złotych, stając się większościowym udziałowcem. Te pieniądze pozwoliły spłacić stare długi przewoźnika. Z kolei w 2016 r. podjęto decyzję
o przeobrażeniach w Przewozach Regionalnych, które dotyczyły przede wszystkim identyfikacji spółki. Nowy zarząd wprowadził całkowity rebranding, który objął
nazwę spółki na PolRegio, jej logo oraz schemat malowania taboru.
Zapowiedzią pozytywnych wyników spółki była umowa podpisana z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym na finansowanie inwestycji Przewozów Regionalnych, która, jak to określił Mamiński, była potwierdzeniem wiarygodności finansowej spółki. Umowa o finansowanie EBI jest elementem „Planu Junkera”, czyli funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych, który ma zapewnić gwarancje dla finansowania zwrotnego inwestycji prywatnych i publicznych i przeciwdziałać spowolnieniu gospodarczemu Europy. Przewozy Regionalne przeznaczą 200 mln zł z kredytu na zakup i modernizację taboru kolejowego.