NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Spółka Przewozy Regionalne po raz pierwszy w historii z zyskiem

| Martyn Janduła 10.01.2017 225

Spółka Przewozy Regionalne po raz pierwszy w historii z zyskiem
EN57 w malowaniu PolRegioFot. Przewozy Regionalne
Program głębokiej restrukturyzacji firmy, który to kontynuował prezes Krzysztof Mamiński w 2015 i 2016 roku, przynosi pierwsze efekty. Po raz pierwszy w historii spółka PolRegio – wcześniej Przewozy Regionalne – zamknie rok bez minusa.
Jerzy Polaczek, który piastował stanowisko ministra transportu w latach 2005-2007 w rządach Kazimierza Marcinkiewicza oraz Jarosława Kaczyńskiego, poinformował we wpisie na Twitterze o wynikach finansowych spółki PolRegio. Jak się okazuje, po raz pierwszy w historii udało się zamknąć rok z zyskiem.

Już we wrześniu 2016 roku Krzysztof Mamiński, prezes Przewozów Regionalnych – właściciela marki PolRegio – w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" zapowiadał ten fakt. Szacowano wtedy, że firma zakończy rok z zyskiem na poziomie 39 mln zł. Tymczasem, jak podaje Jerzy Polaczek, zysk ten osiągnął pułap 54 mln zł. Przy okazji pogratulował ekipie PolRegio. – Wyróżnienie dla ekipy PolRegio za budowanie dobrej kolei dla pasażerów i bardzo dobry wynik finansowy za 2016 r. – pisze Jerzy Polaczek na Twitterze. Jego post doczekał się odzewu ze strony spółki. – Dziękujemy za uznanie. To bardzo ważne słowa: i dla zarządu, i dla wszystkich pracowników tworzących PolRegio – pisze przewoźnik.

Wyniki te są efektem restrukturyzacji spółki, którą to kontynuował w 2015 i 2016 roku prezes Mamiński. Jeszcze pod koniec 2015 r. spółka Przewozy Regionalne notowała straty. Wyniki wyniosły 88,4 mln złotych na minusie. Do grona właścicieli dołączyła też wówczas Agencja Rozwoju Przemysłu, która dokapitalizowała spółkę kwotą aż 770 mln złotych, stając się większościowym udziałowcem. Te pieniądze pozwoliły spłacić stare długi przewoźnika. Z kolei w 2016 r. podjęto decyzję o przeobrażeniach w Przewozach Regionalnych, które dotyczyły przede wszystkim identyfikacji spółki. Nowy zarząd wprowadził całkowity rebranding, który objął nazwę spółki na PolRegio, jej logo oraz schemat malowania taboru.

Zapowiedzią pozytywnych wyników spółki była umowa podpisana z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym na finansowanie inwestycji Przewozów Regionalnych, która, jak to określił Mamiński, była potwierdzeniem wiarygodności finansowej spółki. Umowa o finansowanie EBI jest elementem „Planu Junkera”, czyli funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych, który ma zapewnić gwarancje dla finansowania zwrotnego inwestycji prywatnych i publicznych i przeciwdziałać spowolnieniu gospodarczemu Europy. Przewozy Regionalne przeznaczą 200 mln zł z kredytu na zakup i modernizację taboru kolejowego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS