Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Słupsk: Pociąg nie jest konkurencją dla samochodu. Potrzebny drugi tor

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Słupsk: Pociąg nie jest konkurencją dla samochodu. Potrzebny drugi tor
Fot. Romuald Stolnicki
Słupsk planuje wspólnie z PKP SA zrealizować węzeł przesiadkowy przy dworcu. Z punktu widzenia miasta ważnym zagadnieniem jest jednak poprawa skomunikowania z Trójmiastem. – Niestety kolej nie jest w tej chwili konkurencją dla komunikacji samochodów indywidualnych. Poprawa dojazdu jest kwestią fundamentalną – mówi Krystyna Danilecka-Wojewódzka, wiceprezydent Słupska.

Witold Urbanowicz, Rynek Kolejowy: Jedną z zapowiadanych w Słupsku inwestycji związanych z transportem jest realizacja węzła komunikacyjnego w rejonie dworca kolejowego. Co inwestycja zmieni w Słupsku?

Krystyna Danilecka-Wojewódzka, wiceprezydent Słupska:
Chcemy we współpracy z PKP przebudować dworzec i stworzyć węzeł transportowy – by ludzie mogli pod torami kolejowymi przejechać z jednej, sypialnianej strony miasta do centrum. To bardzo skróciłoby trasy komunikacyjne, uczyniło miasto przyjaźniejszym. Wszystko zależy jednak od skuteczności rozmów z PKP.

Na jakim etapie znajduje się Słupsk, jeżeli chodzi o kwestię węzła transportowego?

Jesteśmy bardzo zaawansowani, stąd też nasze apele i uwagi do przedstawicieli PKP. Wiedzą, że jesteśmy partnerem wiarygodnym. Mamy przygotowaną koncepcję i dokumentację tego węzła transportowego. Dzisiaj potrzebna jest tylko decyzja PKP o przystąpieniu do wspólnej przebudowy dworca i węzła, a także wzięciu większej części finansowania na siebie, bo nas na to nie stać. Gdyby się dziś udało zacząć wprowadzać tę wizję w życie, to w ciągu czterech lat mielibyśmy inne oblicze miasta, jeżeli chodzi o układ komunikacyjny, co wpływa na jakość życia mieszkańców.

Jak bardzo ważnym zagadnieniem jest poprawa skomunikowania i budowa drugiego toru do Gdańska?


Byliśmy kiedyś miastem, które było bardzo dobrze skomunikowane z Trójmiastem. Studiowałam w Gdańsku, dojeżdżałam tam często i zawsze miałem kilka połączeń o każdej porze dnia. Od jakiegoś czasu mamy Pendolino, ale powiedzmy sobie szczerze – to bardzo droga komunikacja. Na jazdę szybkim, ekskluzywnym pociągiem nie stać ludzi o średnich zarobkach czy studentów.

Rozmowy w sprawie drugiego toru cały czas się toczą i na razie poza tę fazę rozmów nie wyszliśmy. Ważne jest też skrócenie tego czasu przejazdu. Szybka Kolej Miejska do Gdańska, gdzie jest 100 km, jedzie trzy godziny. Mogę wsiąść w samochód i pokonam tę trasę w 50 minut. Niestety kolej nie jest w tej chwili konkurencją dla komunikacji samochodów indywidualnych.

Poprawa dojazdu jest kwestią fundamentalną, stąd zabiegania od drugi tor. Jeśli do niej nie dojdzie, to będę stać na stanowisku, że celowe są działania, żeby miasta, które kiedyś miały status wojewódzkich, odpychać na margines spraw publicznych. Ważne jest, by przy tak wielkim wsparciu środkami unijnymi, które w tej chwili kolej pozyskała, tym miastom przywrócić sprawne połączenia komunikacyjne.



Więcej o planach związanych z transportem publicznym w Słupsku przeczytasz TUTAJ.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK podpisała umowę z wykonawcą nowego tunelu pod stacją Słupsk

Infrastruktura

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska

Infrastruktura

Prace na linii 202. Na razie powstanie tylko tunel w Słupsku

Infrastruktura

Przejście na stację w Słupsku będzie kosztować 10 mln złotych

Infrastruktura

Koszt modernizacji linii 202 wzrósł z miliarda do 5 mld zł

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK podpisała umowę z wykonawcą nowego tunelu pod stacją Słupsk

Infrastruktura

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska

Infrastruktura

Prace na linii 202. Na razie powstanie tylko tunel w Słupsku

Infrastruktura

Przejście na stację w Słupsku będzie kosztować 10 mln złotych

Infrastruktura

Koszt modernizacji linii 202 wzrósł z miliarda do 5 mld zł

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5