NUMER 06/2017
NUMER 06/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej w aglomeracjach
szukaj
Śledź nas:

SKPL zainteresowany kolejną trasą – do Lwówka Śl.

| Kasper Fiszer 20.03.2017 200

SKPL zainteresowany kolejną trasą – do Lwówka Śl.
Stacja Lwówek Śląski. fot. Kasper Fiszer
Czy na linię lwówecką wróci planowy ruch pociągów? Starania w tym kierunku podjęła gmina Wleń wraz z SKPL Cargo. Przewoźnik chce zwiększyć liczbę swoich połączeń, a obsługę taboru planuje przenieść do swojej nowej bazy w Ostrowie Wielkopolskim.
Prywatny przewoźnik SKPL Cargo chce intensywniej niż dotychczas operować w sektorze pasażerskim. Jak informowaliśmy w zeszłym tygodniu, spółka zaproponowała lokalnym samorządom reaktywację linii Aleksandrów Kujawski – Ciechocinek. Aktualne są też plany uruchomienia połączeń na trasie Tarnów – Szczucin. Lista odcinków, na których mogłyby kursować normalnotorowe pociągi SKPL, nie kończy się jednak na tych ogłaszanych w ciągu ostatnich miesięcy.

Stan techniczny linii daleki od dobrego

Jak wskazuje bowiem na swojej stronie internetowej gmina Wleń, przewoźnik chciałby współpracować także i z tym samorządem, organizując połączenia na nieczynnej od grudnia trasie z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego. Informacje te potwierdza Albert Mikołajczyk z SKPL Cargo. – Wyraziliśmy taką chęć, jak również zaoferowaliśmy pomoc merytoryczną władzom Wlenia – mówi. – Niestety sytuacja nie jest w tym przypadku prosta, bo mimo szczerych chęci obu stron, wszyscy zdajemy sobie doskonale sprawę ze stanu technicznego zaniedbanej przez wiele lat linii nr nr 283 – dodaje.

Na razie nie jest więc znany ani planowany format obsługi, ani prawdopodobny termin uruchomienia przewozów. Rozmowy w tej sprawie toczyły się jednak już m.in. pomiędzy gminą Wleń a Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa. Wciąż trwają także ustalenia dotyczące planowanej obsługi linii nr 115 Tarnów – Szczucin. – Dziś nie możemy mówić jeszcze o przybliżonym terminie uruchomienia przewozów na tym odcinku – mówi przedstawiciel SKPL i dodaje, że sprawa toczy się nieco wolniej z powodu skomplikowanych formalności.

Baza taborowa w Ostrowie Wlkp. ruszy jeszcze w marcu

Prywatna spółka przygotowuje się jednak do intensywnego rozwoju swojej działalności na liniach normalnotorowych (wciąż zarządza także dwoma wąskotorówkami – Pleszewską i Kaliską KD). W związku z tym wydzierżawiła od Przewozów Regionalnych nieużywaną wagonownię w Ostrowie Wielkopolskim, która ma stać się główną bazą taboru pracującego na liniach o prześwicie 1435 mm. – To właśnie tam część czeskich „motoraków” zostanie dostosowana do naszych potrzeb – zapowiada Albert Mikołajczyk. Jeden ze sprowadzonych w styczniu wagonów serii 810 kursuje już obecnie w ruchu regularnym. Na trasie Pleszew – Pleszew Miasto zastępuje on naprawiany pojazd MBxd2 (funkcjonuje tam splot toru normalnego z wąskim).

Przewoźnik nie wskazuje dokładnie, jak długo będzie obowiązywać umowa zawarta z PR, informując jedynie, że będzie użytkował halę przez kilka lat. – Wydzierżawiliśmy cały obiekt wraz z przyległymi torami, które w przyszłości posłużą m.in. do odstawiania części taboru pasażerskiego po sezonie – mówi przedstawiciel SKPL (duża część połączeń spółki funkcjonuje tylko w okresie letnim). Pierwsze sztuki taboru mają zostać przetransportowane do Ostrowa jeszcze w tym miesiącu.

SKPL zaproponuje usługi bazy innym przewoźnikom

Nowa baza będzie jednak służyć nie tylko utrzymaniu pojazdów pasażerskich. – Zaplecze w Pleszewie od samego początku było zbyt małe do zapewnienia sprawnej obsługi lokomotyw normalnotorowych, które stanowią zdecydowaną większość naszego parku maszynowego – wskazuje bowiem Albert Mikołajczyk. Te zaś pracują przede wszystkim w ruchu towarowym. – W przyszłości planujemy też oferować niezbędną obsługę taboru obcego wykorzystywanego w okolicy – dodaje nasz rozmówca i wskazuje, że Ostrów Wielkopolski to bardzo dobre miejsce na zaplecze techniczne, bo dzięki stykowi kilku linii zapewniony jest dogodny dojazd z różnych regionów.


Mountain View

V Kongres Infrastruktury Polskiej

Data: 19 czerwca 2017 r. 
Miejsce: Hotel Sheraton, ul. B.Prusa 2, Warszawa

Zapraszamy do udziału w piątej edycji wydarzenia organizowanego przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR. Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury. W tym roku uczestnicy dyskutować będą w czterech blokach tematycznych:

  • budownictwo infrastrukturalne
  • żegluga śródlądowa
  • technologie w infrastrukturze
  • program Mieszkanie Plus

Uczestnictwo jest darmowe, ale podlega akredytacji.
Szczegółowy program oraz możliwość zgłoszenia udziału w wydarzeniu – tutaj.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lwówek Śląski (6)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lwówek Śląski (6)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2017
NUMER 06/2017
W bieżącym numerze nasz raport poświęciliśmy odpowiedzi na pytanie, czy kolej ma szansę na dotrzymanie kroku szybko rozwijającym się miastom. Ponadto w tym wydaniu można znaleźć rozmowy z prezesami Przewozów Regionalnych, Urzędu Transportu Kolejowego, Pesy Bydgoszcz, Trakcji PRKiI oraz Kolei Ukraińskich. Obszernie podsumowujemy rok nowego zarządu PKP PLK a w dziale pasażer wyjaśniamy, dlaczego to Dolny Śląsk, a nie Mazowsze staje się najbardziej "kolejowym" regionem w Polsce. Nasi felietoniści zerkają natomiast na transport szynowy w Wielkiej Brytanii.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS