Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

SKPL wozi pasażerów „ryflakami”. To wagony z długą historią

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-06-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
SKPL wozi pasażerów „ryflakami”. To wagony z długą historią
Fot. SKPLWagony 102A na razie dzierżawione są przez SPKL
Dwa wagony 102A, popularnie nazywane „ryflakami”, należące wcześniej do Dolnośląskich Kolei Regionalnych, w końcu są w ruchu. Obecnie Używa ich Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych. Wcześniej przez kilka lat stały na bocznicy po przeprowadzonym remoncie. 

Historia „ryflaków”, produkowanych w latach 60-tych, jest dość długa. Dolnośląskie Koleje Regionalne w 2008 roku nawiązały współpracę z powstającą na Dolnym Śląsku spółką KD. Poszukujące taboru władze tej spółki zawarły z DKR umowę dzierżawy wagonów, z zamiarem wykorzystania ich jako rezerwy taborowej. Po wydzierżawieniu wagonów 102A, Koleje Dolnośląskie zleciły spółce Tabor Szynowy Opole daleko idącą ich modernizację, polegającą na instalacji niezależnego ogrzewania, toalet z zamkniętym systemem, elektrycznego napędu drzwi środkowych, wymianie tapicerki i montażu wieszaków do przewozu rowerów.

W 2009 roku zmienił się zarząd Kolei Dolnośląskich a nowe władze uznały inwestycję w tabor wydzierżawiony za daleko idącą niegospodarność. Sprawa trafiła do sądu, wstrzymano również płatność za powierzone prace. Od tego czasu wagony stały w miejscowości Miłkowice. Ostatecznie Koleje Dolnośląskie musiały zapłacić za modernizację i ponieść koszty postępowania sądowego. Zarzuty dotyczące niegospodarności zarządu oddalono.

– Obecnie wagony są przez nas dzierżawione, mamy jednak nadzieję, że niebawem uda nam się sfinalizować ich zakup. Najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się ich wykorzystanie do wznowienia ruchu na naszej turystycznej trasie z Kętrzyna do Węgorzewa, obsługiwaną przez nas już w latach 2013 i 2014. Mimo, że zostało mało dni do rozpoczęcia wakacji, cały czas działamy, aby w tym roku pociąg do Węgorzewa woził turystów – mówi Albert Mikołajczyk reprezentujący SKPL.

Na okres po wakacjach SKPL szuka jeszcze dla nich zatrudnienia. – Nie będziemy ukrywać, że jesteśmy gotowi, aby wejść w segment regularnych, krótkodystansowych połączeń pasażerskich także na normalnym torze. W takiej formule SKPL może działać na zlecenie lokalnych samorządów oraz jako podwykonawca większych przewoźników kolejowych – dodaje Albert Mikołajczyk.

Wagony 102A jedną imprezę mają już za sobą. Ponownie będzie się można nimi przejechać w sobotę 18 czerwca w Pleszewie w czasie imprezy „Sobota pod parą”. Będą ciągnięte przez przez wrocławski parowóz TKh 05353. Szczegóły imprezy dostępne są na profilu facebookowym SKPL.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5