PKP Intercity jest coraz bliżej podpisania umowy z SKPL Cargo na podwykonawstwo na odcinku linii kolejowej z Jasła do Zagórza. Negocjacje w tej sprawie trwają.
PKP Intercity poszukuje wykonawcy przewozów w trybie zapytania ofertowego połączonego z negocjacjami. Na zapytanie operatora odpowiedział tylko jeden chętny, którym jest SKPL Cargo. PKP Intercity ogłosiło właśnie, że oferta SKPL jest ważna i podlega rozpatrzeniu, dlatego rozpoczęto etap negocjacji.
Dojazd na pociągi TLKJak udało nam się dowiedzieć, pociągi prywatnego operatora miałyby dowozić pasażerów na pociągi TLK kończące bieg w Jaśle. Pierwszy z nich: TLK Małopolska z Gdyni Głównej dojeżdżać ma do Jasła na godzinę 18:47 (odjazd o 11:35), drugi: TLK Karpaty, zamelduje się w Jaśle o godzinie 7:09 (odjazd o 21:42). TLK Małopolska ma być pociągiem codziennym (nie będzie kursował jedynie w kilka dni do czerwca), TLK Karpaty w Jaśle mają być świąteczno-weekendowym wzmocnieniem. Czasu na przygotowanie usługi jest bardzo mało, bo pociągi dowożące do Zagórza miałyby zostać uruchomione już 11 marca, z momentem wprowadzenia wiosennej korekty do rozkładu jazdy. SKPL mogłoby wykonywać usługi na podstawie umowy z PKP Intercity do 1 września 2018. Pociągi mają zatrzymywać się jedynie w Krośnie i w Sanoku, a potem na stacji końcowej w Zagórzu.
Wystarczą niewielkie autobusy szynowe
Zakres zamówienia obejmuje zapewnienie taboru wraz z serwisem, obsługę personelu i pokrycie kosztów eksploatacji. Tabor musi mieć oczywiście ważne świadectwa i zezwolenia, pozwalające na bezpieczny przewóz osób. Musi pomieścić przynajmniej 50 osób na miejscach siedzących, nie musi posiadać klimatyzacji.
Wykonawca miałby wozić pasażerów na rzecz PKP Intercity w ramach posiadanej przez PKP Intercity umowy o świadczenie usług publicznych. Zamawiający nie jest organizatorem przewozów, którym pozostaje Ministerstwo Infrastruktury. PKP Intercity uzgodniły możliwość zamówienia trasy pociągu w ramach skróconego terminu, względem „Regulaminu Sieci 2017/2018”.
SKPL Cargo, do czasu zakończenia negocjacji z PKP Intercity, nie będzie komentować ich przebiegu. Czekamy na komentarz PKP Intercity w kwestii możliwego podwykonawstwa SKPL na liniach prowadzących w Bieszczady.
Więcej na temat poprzednich starań o wykonywanie przewozów w Bieszczadach czynionych przez SKPL piszemy
tutaj.