Do Pleszewa-Miasta dotrze nieco więcej pociągów. SKPL planuje bowiem uruchomić dodatkowe kursy realizowane tylko w dni targowe. Wszystkie połączenia na Pleszewskiej Kolei Lokalnej nadal obsługiwane są wagonami motorowymi serii 810, co zapewniać ma wyższy niż w przypadku wąskotorowych MBxd2 komfort podróży i niższe koszty eksploatacji.
SKPL Cargo, prywatny przewoźnik kolejowy ze Zbierska, zapowiada zwiększenie liczby połączeń ze stacji Pleszew do Pleszewa-Miasta. To jedyny odcinek, który spółka obsługuje przez cały rok. Na całej jego długości funkcjonuje splot torowy, możliwy jest więc zarówno ruch pociągów wąskotorowych (standardu 750 mm), jak i normalnotorowych (1435 mm).
Czeski 810 pozwala zaoszczędzić paliwo Niedawno obsługę codziennych połączeń SKPL przejął normalnotorowy czeski wagon motorowy serii 810. Na początku roku spółka
sprowadziła cztery takie pojazdy. Pierwszy z nich
miał kursować w Pleszewie w ramach testów do końca marca, zastępując remontowany wąskotorowy pojazd MBxd2 produkcji rumuńskiej. Przewoźnik zmienił jednak pierwotne plany i czeski „motorak” wciąż codziennie łączy położony w centrum miejscowości dworzec Pleszew Miasto ze stacją leżącą na trasie z Poznania do Ostrowa Wielkopolskiego.
– Spore zainteresowanie wagonem serii 810 przekonało nas, że powinniśmy zostawić go na dłużej. Sam pojazd, mimo że starszy niż MBxd2, oceniamy o wiele lepiej. Przede wszystkim prawie dwukrotnie wiekszy prześwit toru pozwala osiągnąć dużo wyższy komfort jazdy. Ważnym aspektem jest też niższe zużycie paliwa niż w przypadku konstrukcji rumuńskiej – tłumaczy Albert Mikołajczyk z SKPL Cargo. Nowy nabytek będzie więc eksploatowany w codziennym ruchu do odwołania. Co ciekawe, wszystkie cztery pojazdy nadal zarejestrowane są w Czechach, stąd nanoszone na burty oznaczenie zaczynające się od CZ-SKPL.
Siłą oferty jest jej stabilność i duża liczba kursówNiebawem realizowanych czeskim pojazdem kursów ma być nieco więcej niż dziś. – W ramach korekty czerwcowej [przypadającej na 11 czerwca] zamierzamy uruchomić dodatkowe pociągi kursujące w dni targowe w Pleszewie – zapowiada przedstawiciel przewoźnika. Dodaje przy tym, że plac targowy znajduje się tylko kilkadziesiąt metrów od peronu stacji Pleszew Miasto.
Nowe kursy mają być kolejnym krokiem pozwalającym na zwiększenie liczby podróżnych. – Stale udoskonalamy nasz rozkład jazdy. Tak jak przypuszczaliśmy, stabilna oferta w połączeniu z dużą liczbą pociągów przyciąga nowych klientów. Najważniejszym wyznacznikiem zainteresowania jest znaczący wzrost liczby sprzedawanych biletów miesięcznych – mówi Albert Mikołajczyk. Obowiązujący do czerwca rozkład jazdy przewiduje dwanaście par kursów realizowanych przez cały tydzień za wyjątkiem świąt. – Nie wszystkie pociągi cieszą się wysoką frekwencją, są takie, którymi jeździ kilku pasażerów. Wiemy jednak doskonale, że siłą oferty jeśli liczba połączeń, która w znaczący sposób zwiększa dostępność naszych usług – stwierdza rozmówca.