Pociągi uruchamiane przez SKPL Cargo w ramach współpracy z PKP Intercity nie zatrzymają się w Krośnie-Mieście. W internecie wciąż trudno znaleźć obowiązujący rozkład jazdy tych kursów, bo nie ma go na razie w popularnej wyszukiwarce, a na stronie internetowej ogólnopolskiego przewoźnika podawano informacje nieścisłe. W lekkich wagonach motorowych, podobnie jak w innych pociągach TLK, będzie obowiązywać rezerwacja miejsc.
Za niespełna tydzień mają rozpocząć się
regularne kursy pociągów SKPL Cargo na trasie Jasło – Zagórz. Pociągi „Małopolska” i „Karpaty” będą uzupełniać ofertę PKP Intercity, które uruchamia połączenia o tych samych nazwach kończące bieg w Jaśle, i zostaną uruchomione na zlecenie tego przewoźnika. W dowozowych kursach obsługujących odcinek pozbawiony sieci trakcyjnej będzie obowiązywać taryfa ogólnopolskiego przewoźnika, a bilety będą wydawane na takich samych zasadach, jak w pociągach kategorii TLK. Na pokładzie ma znajdować się konduktor PKP Intercity.
Wybrano postój na stacji KrosnoJak poinformował nas wczoraj rano jeden z czytelników, w różnych źródłach informacji o rozkładzie jazdy podawane były jednak różne przystanki pośrednie. O ile w prowadzonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe Portalu Pasażera wskazano, że pociągi zatrzymają się na stacji Krosno, o tyle system rezerwacyjny na stronie PKP Intercity wskazywał zamiast niej przystanek Krosno Miasto. Kursów SKPL nie wykazano natomiast nadal w wyszukiwarce rozklad-pkp.pl.
– Pociąg będzie się zatrzymywał na stacji Krosno [a nie na przystanku Krosno Miasto] – zapowiada Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity. Przewoźnik, który zleci kursy SKPL Cargo, nie odpowiedział nam natomiast na pytanie o przyczynę wystąpienia rozbieżności. Obecnie kursów Jasło – Zagórz są wycofane z systemu sprzedaży za pośrednictwem witryny intercity.pl, nie można ich znaleźć także przy pomocy wyszukiwarki rozkładowej na stronie internetowej przewoźnika.
Będzie rezerwacja miejscNasza rozmówczyni rozstrzyga natomiast inną interesującą kwestię dotyczącą wspomnianych kursów. – Pociąg ten będzie objęty rezerwacją miejsc – zapowiada przedstawicielka przewoźnika. W lekkich wagonach motorowych prywatnej spółki ze Zbierska możemy więc spodziewać się wprowadzenia numeracji siedzeń, co nie jest spotykane w pojazdach serii 810 ani w Czechach, ani na Słowacji.
Rezygnacja z postojów na przystanku Krosno Miasto może dziwić, bo jego lokalizacja względem centrum tego niespełna 50-tysięcznego miasta wydaje się lepsza niż położonej ok. 3 km na północny zachód stacji Krosno. W bezpośrednim sąsiedztwie przystanku znajduje się np. krośnieński urząd miasta, a na Rynek dojdziemy stamtąd pieszo w mniej niż 20 minut (aczkolwiek spacer ze stacji Krosno jest w tym przypadku niewiele dłuższy). Główna stacja sąsiaduje natomiast z dworcem autobusowym, co ułatwia dojazd do mniejszych miejscowości regionu. Dwie pary pociągów uruchamianych przez SKPL i PKP Intercity będą jedynymi funkcjonującymi na tym odcinku linii nr 108 przez najbliższych kilka miesięcy.