Warszawska Szybka Kolej Miejska zdecydowała o wykonaniu napraw i przeglądów na poziomie P4 swoich czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych serii 19WE.
Cztery 19WE to jedyne istniejące pojazdy tego typu wyprodukowane przez Newag. W 2009 roku 4 sztuki zamówiła warszawska SKM. Pojazdy mają na całej swojej długości niską podłogę, choć z niektórych peronów wchodzić trzeba po rozkładanych od burt stopniach. To właśnie była przyczyna dla której SKM zamówiła w następnym przetargu pojazd bez stopni (te z kolei mają jednak nierówną podłogę wewnątrz). Pojazdy, jako jedne z nielicznych nowych ezt, posiadają wózki osadzone wyłącznie pod pudłami, bez tzw. wózków Jacobsa. Są bardzo ciche i mają bardzo przyjemne wnętrze. Pojazdy trapiła jednak pewna liczba tzw. „chorób wieku dziecięcego”.
Z dokumentacji przetargowej wynika, że wykonawca przeglądów poziomu P4 nie tylko wykona podstawowe prace na tym poziomie, ale też prace dodatkowe. Poza odmalowaniem 19WE SKM oczekuje m.in. wymiany kół monoblokowych w ezt, montażu „awaryjnego odłącznika drzwi”, montażu połączenia elektrycznego pomiędzy sprzęgiem elektrycznym a szafą sterującą, tak aby umożliwiło to szybkie rozłączenie, wymiany części osi zestawu kołowego oraz wymiany części osuszaczy powietrza sprężarki głównej.
Naprawy P4, po których pojazdy mają wyjechać „jak nowe”, mają trwać zaledwie 75 dni dla każdego z pojazdów. Kryterium wyboru oferty będzie cena. Nie jest dla nikogo tajemnicą, że zapewne jedynie producent pojazdu – Newag – złoży ofertę w zadaniu. Termin składania ofert upłynie 10 grudnia 2019.
Przypomnijmy, że SKM Warszawa w ostatnich tygodniach zdecydowała się zerwać umowę z Pesą na produkcję nowych pojazdów.
Więcej o tej sprawie piszemy tutaj.