Jednym z projektów infrastrukturalnych, które trójmiejska SKM zamierza zrealizować w najbliższych latach, jest modernizacja siedmiu ostatnich peronów na linii 250. – To wyczerpuje nam temat remontu peronów, które są przez nas zarządzane – mówi Maciej Lignowski, prezes PKP SKM Trójmiasto.
SKM sukcesywnie modernizuje perony na zarządzanej przez siebie linii kolejowej. – Na przełomie listopada i grudnia podpiszemy umowę na wykonawstwo dla modernizacji
Rumi Janowa i Gdyni Chyloni – wskazuje Maciej Lignowski, prezes PKP SKM Trójmiasto.
Teraz, w ramach kolejnego projektu, zmodernizowanych ma zostać siedem kolejnych peronów. – To wyczerpuje nam temat peronów, które są na linii 250. Mowa o Stoczni jako ostatnim przystanku w Gdańsku, a także Gdynia Orłowo, Redłowo, Gdynia Główna z dworcem podmiejskim, Gdynia Stocznia, Leszczynki i Grabówek – mówi Maciej Lignowski.
– W tym roku kończymy program funkcjonalno-użytkowy i studium wykonalności dla tego projektu – mówi prezes PKP SKM. Realizacja przedsięwzięcia możliwa jest dzięki funduszom zewnętrznym. – Ten projekt ma finansowanie z Funduszu Kolejowego i w ramach RPO – wskazuje Lignowski.
Niezależnie od tego spółka planuje prace na przystanku Gdańsk Przymorze. – Nie przechodził on kompleksowej modernizacji. Jest tam już winda, która powstała dzięki współpracy z inwestorem zewnętrznym. Docelowo chcemy tam zmienić wiatę i popracować nad udogodnieniami dla niepełnosprawnych przy drugim zejściu. Te prace będą rozłożone w czasie – uprzedza Maciej Lignowski.