Na konferencji prasowej przed największymi europejskimi targami kolejowymi Siemens zapowiedział powstanie zupełnie nowego pociągu dużych prędkości. Następca produkowanego obecnie Velaro będzie się nazywał Velaro Novo.
Jeden z wagonów nowego pociągu jest już testowany na torach w Niemczech od kwietnia bieżącego roku, czym wzbudza potężne zainteresowanie miłośników kolei. Siemens wstrzymywał się jednak z oficjalnymi informacjami na temat projektu aż do teraz. – Możemy dziś potwierdzić, że wagon, który testujemy i testować będziemy do końca 2019 roku, jest elementem zupełnie nowego pociągu dużych prędkości – Velaro Novo – powiedziała Sabrina Soussan, prezes zarządu Siemens Mobility.
Ultralekki
Nowy Velaro Novo ma charakteryzować się niespotykaną dotąd dostępnością, na poziomie 99 – 100 %. Dzięki nowym rozwiązaniom w dziedzinie napędów ze środka pojazdu zniknie sporo szaf elektrycznych, co pozwoli na zwiększenie ilości miejsc siedzących o 10% w stosunku do istniejących konstrukcji o podobnej długości (pociąg ma mieć 202 metry).
Produkowany będzie w dwóch wersjach – do prędkości 280 i 360 km/h. W tej pierwszej będzie ważył 412, w drugiej 420 ton i Siemens chwali się, że to o 15% mniej niż istniejące pociągi do obsługi KDP. Velaro Novo ma konsumować o 30% mniej energii (!) niż istniejące obecnie pociągi o podobnych charakterystykach. – Chcemy by produkcja do potencjalnych klientów mogła rozpocząć się w 2023 roku. Będzie to najbardziej ekonomiczny, wydajny i dostępny pociąg na świecie – dodała Sabrina Soussan.
Obecne testy jednego z członów Velaro Novo skoncentrowane są na sprawdzeniu jego właściwości aerodynamicznych oraz trafności doboru komponentów. Wiadomo, że pociąg otrzyma zupełnie nowy napęd i wózki.
Konkurencja z pojazdami chińskimi
Podczas konferencji w Krefeld dziennikarze pytali o sens konstruowania nowego pociągu przed połączeniem z Alstomem. - Rozpoczęliśmy planowanie nowej konstrukcji w 2014 roku. Zainwestowaliśmy w to sporo pieniędzy, wierzymy, że po sukcesie sprzedażowym pojazdu Velaro, powtórzymy ten sukces z Velaro Novo, bez względu na to, jakie obecnie pociągi ma w ofercie Alstom - powiedziała Soussan.
- Ten pociąg powstaje także po to, żeby móc konkurować z produktami chińskimi. Uważamy, że tworzymy produkt bezkonkurencyjny, który okaże się znacznie lepszy od pojazdów dalekowschodniej konkurencji - podsumowała Susan.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.