Kilkuletni SA139, którego kupiło Polregio, jest już w Chojnicach, gdzie będzie przygotowywany do służby na Pomorzu. Z kolei rozbity SA109 dotarł już do ASO Mieczkowski, który podejmie się jego naprawy.
Wyprodukowany w 2014 Link pierwotnie przeznaczony był dla niemieckiego prywatnego operatora Netinera, ale po tym jak kontrakt ten został przerwany, kilka pojazdów trafiło, po dostosowaniu ich do kursowania w Polsce, do różnych klientów. Ten o numerze 010 jeździł już w Kolejach Wielkopolski, Kolejach Dolnośląskich i w Polregio. Teraz, po tym, jak Polregio zdecydowało się go kupić za 9,35 mln zł. netto, trafi już na stałe do tej spółki.
Pojazd, przed dostawą do Polregio, został pomalowany w barwy przewoźnika. Chcieliśmy dowiedzieć się czegoś więcej na temat terminu jego wprowadzenia do ruchu lub na temat linii, na których się pojawi, jednak rzecznik spółki poinformował jedynie, że trwa realizacja zamówienia a do jego zakończenia nie podaje żadnych szczegółów.
Do ASO Mieczkowski dotarł już natomiast
SA109 009 zniszczony w wypadku. Wykonawca prac w materiale wideo pokazuje jak wygląda transport pojazdu na miejsce i dokładnie pokazuje w jakim jest stanie. Zapewne będzie chciał się pochwalić także zakończonym remontem. Przypomnijmy, że ASO zajmie się również modernizacją
podkarpackich SA109.