Francuski Eiffage oraz brytyjskie firmy Carillion i Kier wygrały jako konsorcjum przetarg na budowę dwóch odcinków pierwszego etapu budowy linii dużych prędkości: HS2 London – Birmingham. Łączna kwota zlecenia wynosi blisko 1,6 mld euro (1,4 mld funtów).
W kilka tygodni po uruchomieniu we Francji linii dużych prędkości
LGV Bretagne – Pays de la Loire, konsorcjum, w skład którego wchodzi firma z Grupy Eiffage – Eiffage Génie Civil – wygrało przetarg na budowę dwóch odcinków pierwszego etapu drugiej w Wielkiej Brytanii linii dużych prędkości
HS2 London – Birmingham. Łączna kwota tego zlecenia wynosi blisko 1,6 mld euro (1,4 mld funtów).
Przyszła linia kolejowa HS2 (High Speed 2) do 2026 roku połączy Londyn z Birmingham. Po jej uruchomieniu, podróż koleją na tym odcinku skróci się z obecnych 2 godzin 27 minut do zaledwie 58 minut.
Obydwa odcinki (C2 i C3) zlokalizowane są w centrum trasy, w regionie Midlands – geograficzno-historycznej krainie obejmującej środkową część Anglii, położonej pomiędzy Anglią Północną a Południową. Łącznie odcinki te obejmują 80 km linii kolejowej, która ma zostać kompleksowo zaprojektowana i wybudowana (oznacza to w przeliczeniu ponad 80 mln zł za kilometr linii – przyp. RK).
Szczegółowy zakres umów obejmuje roboty ziemne i budowę przepraw (mostów i wiaduktów), w tym 23 mln metrów sześciennych robót ziemnych, 14 wiaduktów, 86 mostów i ponad pięć kilometrów zielonych tuneli. Na etapie opracowywania projektu, firmy Eiffage Génie Civil, Carillion i Kier wspierać będzie konsorcjum firm inżynieryjnych, w skład którego wchodzą firmy Arcadis, Setec i Cowi.