Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Są oferty na modernizację odcinka linii Kraków – Katowice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Są oferty na modernizację odcinka linii Kraków – Katowice
Fot. PKP PLK
Co najmniej 300 mln złotych będzie musiała wydać PKP PLK za pięciokilometrowy odcinek linii E30 z Krakowa w stronę Katowic. W przetargu na prace wpłynęło 9 ofert.

Przetarg na wykonanie robót budowlanych na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy w ramach zadania: „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II odcinek Zabrze-Katowice-Kraków" (POIiŚ 7.1-11.1)" został ogłoszony w trybie przetargu ograniczonego w grudniu 2014 roku.

Kompleksowa przebudowa stacji

Kluczowym elementem w planowanej inwestycji jest kompleksowa przebudowa stacji Kraków Mydlniki, która jest stacją węzłową, gdzie rozpoczynają się dwie linie dwutorowe, którymi prowadzony jest ruch pociągów towarowych (linia 95 i 100). Stacja posiada również tor wyciągowy, który jest konieczny do obsługi bazy paliw. Ruch pociągów pasażerskich jest zaś kierowany przez Kraków Łobzów do st. Kraków Główny i Kraków Płaszów linią nr 118 z krakowskiego lotniska.

W ramach inwestycji, PKP PLK kompleksowo przebudują perony na stacji, powstanie również wygodne przejście podziemne do peronów a obecnie istniejąca kładka nad torami zostanie zlikwidowana. Oprócz tego PLK zmodernizuje tory, wymieni sieć trakcyjną i urządzenia srk w obrębie stacji. W ramach tego zadania na stacji Kraków Mydlniki powstanie LCS.

Pasażerowie zyskają także nowy przystanek osobowy Kraków Bronowice z wygodnymi peronami, nowoczesną małą architekturą oraz przejściem podziemnym dla pasażerów. PLK przebudują też wiadukt kolejowy w Krakowie przy ulicy Armii Krajowej oraz wybudują wiadukt kolejowy w ciągu ulicy Rydla – tam w miejsce obecnego przejazdu powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie.

Oferty w granicach 300–400 mln złotych

Tak duży zakres zamówienia powoduje, że niespełna półtorakilometrowy odcinek nie będzie zmodernizowany tanio – PLK oszacowała koszt prac na 391,88 mln zł brutto.Najniższą ofertę, na kwotę 304 281 552,58 zł brutto, złożył Torpol. Oferty złożyły również: Skanska (306 mln zł brutto), konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman (333 mln ), Swietelsky Rail (338 mln), Strabag (341 mln), konsorcjum: Trakcja-PRKiI, Comsa, Intercor (347 mln) konsorcjum Porr i Infrakol (348 mln), konsorcjum ZUE, PNiUIK i Mota-Engil (359 mln) oraz konsorcjum: Vias y Construcciones, Dragados i Polaqua (397 mln zł brutto).

Na wykonanie prac wykonawca będzie miał półtora roku. Spośród przedstawionych ofert PLK wybierze wykonawcę za pomocą kryterium ceny (95 proc.) i okresu gwarancji (5 proc.) – wszyscy wykonawcy zaoferowali maksymalny, 10-letni okres gwarancji.

Realizacja zadania przewidziana jest na lata 2016 – 2018. Zamówienie jest planowane do finansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5