W prezencie wielkanocnym, bo na dwa dni przed terminem, Trakcja PRKiI doprowadziła kolejne dwa tory do Dworca Łódź Fabryczna.
Na dwa dni przed planowanym terminem, Trakcja PRKiI zakończyła układanie ponad 600 metrów torów, stanowiących ostatnią część linii nr 17, prowadzącej do wlotu do tunelu Dworca Łódź Fabryczna. Jak podkreśla rzecznik Trakcji Robert Kuczyński, to swego rodzaju wielkanocny prezent wykonawcy.
– Obecnie wjazd do dworca jest już możliwy po docelowym układzie 4 torów. Kolejny etap prac to montaż sieci trakcyjnej, który rozpocznie się w kwietniu – informuje Kuczyński.
Aktualny termin otwarcia nowego dworca to sierpień 2016 roku. Niedawno zarząd głównego wykonawcy, spółki Torpol potwierdził, że spółka rozmawia z zamawiającym o
podniesieniu zapłaty ze względu na niedoszacowanie kontraktu, ale nie chce podawać szczegółów dotyczących roszczeń. Spółka nie prowadzi już jednak rozmów w sprawie kolejnego
przedłużenia terminu realizacji. Ewentualne przesunięcie terminu oddania do użytku łódzkiego podziemnego dworca poza 2016 r.
stawiałoby pod znakiem zapytania unijne dofinansowanie do jego budowy.