Ruszył przetarg na przebudowę fragmentów magistrali kolejowej E20 na odcinku pomiędzy przystankiem Warszawa Gołąbki a Ożarowem Mazowieckim. Projekt otrzyma dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Prace są związane z projektem pod nazwą „Poprawa przepustowości linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Kutno, Etap I – prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa – granica LCS Łowicz”. Potencjalni wykonawcy chętni do wzięcia w nim udziału, muszą zadeklarować chęć działania w formule „projektuj i buduj”. Roboty będą odbywać się na linii 3 i 507 na stacji Ożarów Mazowiecki, na szlaku Ożarów Mazowiecki – Gołąbki oraz na posterunku odgałęźnym Warszawa Gołąbki. Będą polegać m.in. na przebudowie układu torowego, blokady liniowej, sieci trakcyjnej, zabudowie nowych urządzeń srk (wraz z budową nowego budynku nastawni), wymianie rozjazdów, przebudowie peronów oraz budowie przejścia podziemnego.
PLK oszacowała koszt prac na prawie 90 mln zł, okres obowiązywania umowy obejmuje aż 39 miesięcy (z projektowaniem). Termin składania ofert na wykonanie prac minie 5 kwietnia 2017 o godzinie 10:00.
Największe prace na magistrali E20, finansowane z narzędzia CEF, zaplanowano między Sochaczewem i Swarzędzem. Mają rozpocząć się w czerwcu tego roku, co spowoduje dwuletnie objazdy wydłużające czas przejazdu z Warszawy do Poznania o około 40 minut. 9 lutego PKP PLK poinformowały o
wybraniu oferty Torpolu w przetargu na modernizację odcinka Swarzędz – Barłogi w obszarze LCS Konin (wartość prac to prawie 1 mld zł), wskazały też, że
konsorcjum firm Budimex, ZUE i Strabag złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na modernizację odcinka Żychlin – Barłogi (LCS Kutno) na kwotę 688,8 mln brutto.