Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie studium wykonalności budowy nowych przystanków Mokronos Górny i Iwiny oraz modernizacji przystanku Wrocław Muchobór. Inwestycja to kolejny krok do budowy wrocławskiej kolei aglomeracyjnej.
Budowę nowych przystanków kolejowych na obszarze aglomeracji wrocławskiej zapowiedział na początku roku marszałek dolnośląski Cezary Przybylski. Inwestycja została wpisana na listę podstawową Regionalnego Programu Operacyjnego.
Ambitne plany regionu
Projekt Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej zaplanowano na wiele lat. Długofalowe plany regionu zakładają też powstanie przystanków w Szczepinie, Ołbinie, na osiedlu Sobieskiego, Karłowicach i Maślicach. W obrębie stolicy Dolnego Śląska powstały w ostatnich latach trzy nowe przystanki Wrocław Grabiszyn, Wrocław Stadion i Wrocław Różanka. Obecnie PLK prowadzą też inwestycję na linii 273 Wrocław – Głogów.
Ogłoszony w lipcu przetarg podzielono na trzy części. Dwie dotyczą przeprowadzenia analiz studialnych przebudowy torów i budowy peronów dla dwóch nowych przystanków: Mokronos Górny na linii 274 Wrocław – Zgorzelec oraz Iwiny na linii 276 Wrocław – Kłodzko – Międzylesie.
Remont ważnego przystankuTrzecia część dotyczy studium modernizacji przystanku Wrocław Muchobór na linii 273 Wrocław – Głogów. Przystanek ten jest jednym z najważniejszych w aglomeracji wrocławskiej. Zatrzymują się tu pociągi jadące ze stolicy Dolnego Śląska do Legnicy, Głogowa, Węglińca i Żar. W okolicach przystanku powstało w ostatnich latach dużo biurowców, dlatego stacja ta ma istotne znaczenie w ruchu aglomeracyjnym.
W najbliższych latach na Dolnym Śląsku ruszy wiele projektów kolejowych. Część z nich realizowanych dzięki współpracy samorządu regionalnego z PLK. W obecnej perspektywie budżetowej uwzględniono koncepcję
Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej, dla której ogłoszono niedawno przetarg na studium wykonalności, oraz Wałbrzyskiej Kolei Aglomeracyjnej, gdzie PLK szukają
projektanta stacji.