Ważna dla mieszkańców Zielonki budowa wiaduktu nad linią kolejową Rail Baltica nie skończy się szybko. PLK zerwały umowę z wykonawcą i dopiero szukają firmy, która dokończy prace.
Chodzi o wiadukt, który ma zastąpić przejazd w poziomie szyn w ciągu drogi 634 – głównego wyjazdu z Zielonki w stronę Ząbek i centrum Warszawy. W ramach modernizacji linii nr 449 z Rembertowa do Zielonki (część ciągu E75 Rail Baltica) miało go do końca roku wybudować Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „Mosty”. Jednak już od początku roku mieszkańcy informowali, że na budowie nie ma pracowników i nie widać było postępów prac.
– W połowie lipca rozwiązaliśmy umowę z wykonawcą wiaduktu drogowego z powodu niewywiązania się z umowy i niedotrzymania terminów oddania inwestycji. Wielokrotnie mobilizowaliśmy wykonawcę do powrotu na plac budowy i wznowienia prac. Niestety, mimo to, wykonawca ich nie podjął – mówi „rynkowi Kolejowemu” Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. Według lokalnej prasy, wykonawca miał problemy administracyjne, związane z brakiem przeszkolenia i instrukcji dla pracowników w strefie niebezpiecznej związanej ze zbliżaniem się do linii 15 kV.
– Polskie Linie Kolejowe zadbały o bezpieczne i prawidłowe zabezpieczenie przejazdu kolejowo-drogowego w Zielonce. Jesteśmy na etapie poszukiwania wykonawcy, który dokończy budowę zgodnie z projektem i w jak najszybszym terminie – mówi Jakubowski.
Aktualny stan modernizacji linii Rail Baltica opisaliśmy
tutaj. Informacje na ten temat można śledzić
w tym wątku.