Partnerzy serwisu:
Biznes

Rażąco niskie ceny. PLK wykluczają pięciu z siedmiu wykonawców

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
16-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Rażąco niskie ceny. PLK wykluczają pięciu z siedmiu wykonawców
Fot. Zbigniew Czernik, CCA 3.0
PKP PLK wykluczyły z wartego ponad 200 milionów złotych przetargu na prace na linii 94 aż pięciu z siedmiu wykonawców.

Postępowanie dotyczy opracowania i wykonania robót na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. Inwestycja realizowana będzie w ramach zadania „Prace na linii kol. nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim”. Budżet PKP PLK na to zamówienie wynosi 270,4 mln zł brutto. 

Okres realiazacji inwestycji przewidziano na 1065 dni, w tym 300 dni na projektowanie. Informacje na temat zakresu zamówienia publikowaliśmy w tym miejscu. Wariant tej inwestycji zakłada podniesienie prędkości konstrukcyjnych na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie do maksymalnych wartości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h.

Siedmiu chętnych

Wszystkie złożone oferty mieściły się w założonym przez zamawiającego budżecie, wydawało się zatem, że postępowanie wygra krakowska firma ZUE, która zaoferowała wykonanie prac za 191,8 mln zł. Jednak ani ona, ani kolejne pod względem ceny oferty nie były brane pod uwagę.

Po otwarciu ofert PLK wykluczyła bowiem aż pięciu z siedmiu wykonawców z postępowania. Oprócz ZUE, były to: Trakcja PRKiI (oferta na kwotę 221,9 mln zł brutto), Torpol (208 mln zł), konsorcjum Infra Silesia i Transkol (230,1 mln zł) oraz grupa Fewaterm (204,9 mln zł). W związku z tym oceniane były jedynie dwie oferty: jedną z nich złożyło konsorcjum Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury z grupy PKP PLK oraz Krakowskich Zakładów Automatyki (226,1 mln zł), a drugą firma Swietelsky (215,5 mln zł). Jako najkorzystniejszą PLK wybrały ofertę firmy Swietelsky.

Rażąco niska cena... składników oferty

Powody wykluczenia wykonawców z postępowania są właściwie niespotykane dla dużych przetargów infrastrukturalnych. Oferta Trakcji PRKiI została wykluczona ze względu na to, że firma nie uwzględniła zmiany nr 9 w specyfikacji warunków zamówienia, która wprowadziła nowe pozycje w rozbiciu cenowym oferty. 

Oferty Torpolu, ZUE, konsorcjum Infra Silesia i Transkol oraz Grupy Fewaterm zostały odrzucone ze względu na rażąco niską cenę, ale nie całości robót, a poszczególnych pozycji w rozbiciu cenowym. Jak wskazuje zamawiający, rażąco niskie ceny znaleziono tylko w tych pozycjach, które PLK zastrzegła, że może wyłączyć z zakresu całego zamówienia.

Chodzi o budowę nowych przejść podziemnych oraz (z wyjątkiem Infra Silesia) drugiego etapu budowy kładki na stacji Kraków Bonarka (a w przypadku ZUE również kilku innych pozycji). Zdaniem PLK wykonawcy zaniżyli ceny tych części ofert. PLK podkreślają, że wezwały wykonawców do złożenia wyjaśnień, ale ci nie byli w stanie uzasadnić niskich cen. ZUE już poinformowało, że „podejmie stosowne kroki prawne” skierowane na zaskarżenie decyzji zamawiającego o odrzuceniu oferty.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Roman Czubiński 03 października 2022

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Jakub Madrjas 17 czerwca 2022

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94. Tym razem przy informacji pasażerskiej

Roman Czubiński 03 października 2022

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 94 do Oświęcimia

Jakub Madrjas 17 czerwca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5