Oferta polsko-chińskiego konsorcjum z Intercor jako liderem już po raz trzeci została wybrana najkorzystniejszą w przetargu na odcinek Czyżew – Białystok linii Rail Baltica.
31 marca PKP Polskie Linie Kolejowe po raz trzeci wybrały ofertę konsorcjum Intercoru i chińskich firm Stecol Corporation oraz Sinohydro Corporation jako to, które przedstawiło najlepszą propozycję na modernizację odcinka Czyżew – Białystok na linii Rail Baltica. Chce ono wykonać modernizację trasy za 3,37 mld zł netto, czyli 4,14 mld zł brutto.
Rzecznik PKP PLK PKP Mirosław Siemieniec poinformował Polską Agencję Prasową, że przed tym wyborem konsorcjum uzupełniło dokumenty, dalej możliwe są odwołania. "Obowiązują procedury. Możliwe jest składanie odwołania do KIO" – poinformował Siemieniec. Zaznaczył, że jeśli nie byłoby dalszych odwołań, podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest w pierwszej połowie 2020 r.
Oceny ofert dokonano po raz trzeci z powodu odwołań, składanych skutecznie przez konkurujące firmy; PKP PLK
również w poprzednich decyzjach stwierdzała, że to oferta Intercoru i chińskich konsorcjantów jest najlepsza. Za trzecim razem
poddawane w wątpliwość były referencje konkurentów dotyczące doświadczenia; stąd wniknęła konieczność uzupełnienia dokumentów. Aukcja elektroniczna, podczas której przedstawiono ostateczne oferty, odbyła się pół roku temu – 30 października 2019 roku. Sam przetarg (drugi w tej sprawie, bo pierwszy został unieważniony)
ogłoszono w sierpniu.