PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg na opracowanie studium wykonalności dla projektu modernizacji trzech linii kolejowych przebiegających przez województwo wielkopolskie, lubuskie i dolnośląskie. W zakresie prac przewidziano również elektryfikację odcinka linii z Krotoszyna do Głogowa.
PKP Polskie Linie Kolejowe poszukują wykonawcy dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Prace na liniach kolejowych nr 14, 815, 816 na odcinku Ostrów Wlkp. – Krotoszyn – Leszno – Głogów wraz z elektryfikacją odcinka Krotoszyn/ Durzyn – Leszno – Głogów”. To kolejne zadanie pochodzące z projektu „Prace przygotowawcze dla wybranych projektów perspektywy 2014–2020”.
Przedmiotem zamówienia jest dokonanie analiz studialnych na linii kolejowej nr 14 na odcinku Ostrów Wlkp. – Głogów wraz z infrastrukturą towarzyszącą od stacji Ostrów Wlkp. km 134,757 do stacji Głogów km 282,650(długość odcinka 147,893 km), linii kolejowej nr 815 od stacji Durzyn km 0,158 do stacji Krotoszyn km 2,518 (długość odcinka 2,360 km) oraz linii nr 816 od stacji Krotoszyn km -0,594 do podg. Osusz km 2,970 (długość odcinka 3,564 km).
W ramach poszczególnych etapów przyszły wykonawca dokumentacji będzie musiał przeprowadzić prognozy społeczno-gospodarcze i analizy rynku usług transportowych, analizy stanu istniejącej infrastruktury kolejowej i taboru, analizy marketingowe i ruchowe wariantów inwestycyjnych oraz analizy techniczne wariantów inwestycyjnych projektu z oszacowaniem kosztów. Wynikiem ma być rekomendacja wykonawcy odnośnie wyboru najkorzystniejszego wariantu inwestycyjnego.
Linie, które objęte są zadaniem, leżą na terenie województw wielkopolskiego, lubuskiego i dolnośląskiego. Linia nr 14 posiada status linii kolejowej o znaczeniu państwowym, jest linią dwutorową, częściowo zelektryfikowaną od km 134,757 do km 165,532 i jest przystosowaną do prędkości konstrukcyjnej 120 km/h. Aktualny stan techniczny planowanego do realizacji odcinka linii nr 14 nie pozwala na prowadzenie ruchu pociągów z taką prędkością. Obniżenie parametrów technicznych infrastruktury powoduje zagrożenie wprowadzania kolejnych obostrzeń w ruchu pociągów w szczególności na odcinkach posiadających nawierzchnię z podkładów drewnianych oraz ze względu na pogarszający się stan techniczny obiektów inżynieryjnych. Degradacja infrastruktury spowodowała wprowadzenie licznych ograniczeń prędkości pociągów, co doprowadziło do znacznego zmniejszenia przepustowości, a w konsekwencji obniżyło konkurencyjność transportu kolejowego w stosunku do innych środków transportu. Z kolei linie kolejowe nr 815 i 816 są liniami jednotorowymi przystosowanymi do prędkości konstrukcyjnej 60 km/h.
PKP Polskie Linie Kolejowe oszacowały, że wartość przygotowania studium wykonalności powinno zamknąć się w kwocie 5,9 mln zł netto. Wykonawca będzie miał na to 381 dni. Oferty można składać do 3 sierpnia. Będą one oceniane pod kątem ceny (40%) oraz wartości technicznych (60%).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.