ZNTK Mińsk Mazowiecki wykona naprawy czwartego poziomu utrzymania sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Zakład był jedynym chętnym do realizacji tych prac.
Wykonanie czwartego poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych połączone ma być z pracami dodatkowymi, także w zakresie przestrzeni pasażerskiej. Wymieniona zostanie m.in. wykładzina, która ma być antypoślizgowa, płyty naścienne wewnątrz przedziałów, pojawią się systemy informacji pasażerskiej, które przewoźnik kupi w ramach osobnego,
rozstrzygniętego już przetargu.
Naprawa poziomu P4 na pierwszych 3 pojazdach musi zostać wykonana w ciągu 45 dni od daty zawarcia umowy, pozostałych 3 w terminie 80 dni od tego dnia. Przewozy Regionalne zastrzegają sobie możliwość wykonania prac na kolejnych 3 sztukach EN57 (czyli łącznie na 9) w ramach prawa opcji. Od daty podpisania ewentualnego aneksu na te prace wykonawca będzie miał 105 dni na wykonanie napraw.
Do przetargu zgłosił się tylko ZNTK z Mińska Mazowieckiego, który zażyczył sobie za wykonanie prac 11 069 827,97 mln brutto i zmieścił się w kosztorysie PR, który założył, że za prace zapłaci nie więcej niż... 11,1 mln zł brutto. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia była cena, naprawy nie będą dofinansowane ze środków UE.
Przewozy Regionalne planują także duży program modernizacyjny elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57. Piszemy o tym
tutaj.