Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przewozy Regionalne także krytycznie o nowych stawkach dostępu PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przewozy Regionalne także krytycznie o nowych stawkach dostępu PLK
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plElf w Bydgoszczy
Także spółka Przewozy Regionalne, czyli największy regionalny przewoźnik w kraju, negatywnie wypowiedziała się na temat propozycji nowych stawek dostępu do infrastruktury, które PKP PLK zaproponowała do akceptacji prezesowi UTK, w odniesieniu do rozkładu jazdy 2018/2019.

Wygląda na to, że w implementacji nowych stawek dostępu PKP PLK trudno będzie znaleźć sojusznika. Dotychczas wszyscy przewoźnicy których zapytaliśmy (z wyjątkiem PKP Intercity, które odmówiło komentarza), wypowiedzieli się na ich temat negatywnie. To: Koleje Mazowieckie, Koleje Dolnośląskie i Koleje Śląskie. Do ich grona solidarnie dołączyły właśnie Przewozy Regionalne.

– Spółka Przewozy Regionalne negatywnie ocenia projekt cennika PKP PLK na okres obowiązywania rozkładu jazdy pociągów 2018/2019. Wprowadzenie proponowanych przez zarządcę infrastruktury stawek wpłynie na radykalny wzrost kosztów obsługi regionalnych połączeń kolejowych – czytamy w oświadczeniu spółki, które przysłał jej rzecznik, Dominik Lebda.

Jego zdaniem wprowadzenie projektu według pomysłu PKP PLK przyniesie obciążenie nie tylko budżetu spółki Przewozy Regionalne, ale również budżetów samorządów województw. Jak szacują w PR, wyniesie to w skali roku nawet kilkanaście milionów złotych więcej.

– Koszty dostępu do infrastruktury najbardziej wzrosną na terenie województwa podkarpackiego, małopolskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego, warmińsko-mazurskiego i lubuskiego. Konsekwencją tego wzrostu będzie zubożenie oferty przewozowej w ruchu regionalnym w szczególności na terenie tych województw. Efektem zmian cennika PKP PLK będzie większe wykluczenie mieszkańców mniej zurbanizowanych województw oraz zubożenie oferty transportu publicznego, a w konsekwencji odpływ pasażerów z kolei – napisał Dominik Lebda.

Przewozy Regionalne, zgodnie z przysługującym prawem, do 25 kwietnia br. przekażą do Urzędu Transportu Kolejowego stanowisko w sprawie projektu cennika PKP PLK 2018/2019.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Stawki dostępu: Obniżki na razie nie będzie

Prawo i polityka

Stawki dostępu: Obniżki na razie nie będzie

Roman Czubiński 26 maja 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Stawki dostępu: Obniżki na razie nie będzie

Prawo i polityka

Stawki dostępu: Obniżki na razie nie będzie

Roman Czubiński 26 maja 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5