Kilka tygodni temu prezes Przewozów Regionalnych zapowiedział, że Przewozy Regionalne mają kilka zbędnych nieruchomości, które będą chciały sprzedać. I faktycznie, spółka szuka obecnie nabywców na budynek zaplecza technicznego w Gnieźnie przy ul. Mokrej 15 i zespołu budynków przy dworcu Wrocław Nadodrze, przy placu Staszica 50.
Jak udało nam się dowiedzieć w biurze prasowym PR, wkrótce spółka spróbuje sprzedać także zaplecze techniczne w Częstochowie przy ul. Mochnackiego 2, zaplecze techniczne w Raciborzu przy ul. Lekarskiej 1, budynek biurowy w Jeleniej Górze przy ul. Krakowskiej 7 a także budynek biurowy w Olsztynie przy pl. Konstytucji 3-go Maja 2A.
Warszawska centrala nie na sprzedaż
– Obecnie nie mamy w planach ogłaszania przetargu na sprzedaż budynku siedziby firmy w Warszawie – powiedział Michał Stilger z biura prasowego PR. Jak podkreśla, wszystkie przewidziane do sprzedaży nieruchomości posiadają uregulowany stan prawny. Właścicielem gruntów jest Skarb Państwa, a użytkownikiem wieczystym oraz właścicielem budynków, budowli i urządzeń jest spółka Przewozy Regionalne. Obszary, na których znajduje się większość nieruchomości, nie są objęte miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, co stwarza możliwości przeznaczenia nieruchomości zgodnie z projektem potencjalnego inwestora.
Jak informuje Michał Stilger, Przewozy Regionalne prowadzą też inne działania optymalizujące koszty utrzymania nieruchomości, które nie są wykorzystywane w działalności gospodarczej spółki. – W tym roku wydzierżawiliśmy zaplecze techniczne zlokalizowane w Katowicach przy ul. Raciborskiej 58 oraz sfinalizowaliśmy sprzedaż nieruchomości w Gnieźnie przy ul. Lecha 10 (budynek zabytkowy o funkcji administracyjnej) – dodał.
Będą też nabytki
Przewozy Regionalne nie tylko sprzedają nieruchomości. Krzysztof Mamiński, w rozmowie z „RK” powiedział, że spółka planuj także inwestycje w tym zakresie. – Jedną z nieruchomości, którą chętnie kupimy jest działka, na której jest zlokalizowany Punkt Utrzymania Taboru w Skarżysku-Kamiennej. Chcemy ten teren odkupić od PKP SA i wybudować tam nową halę do napraw i utrzymania naszych ezt – powiedział prezes spółki.
Przewozy Regionalne planują także spore inwestycje w modernizację i zakup nowych zespołów trakcyjnych, wagonów i lokomotywy. O planach taborowych przewoźnika więcej piszemy
tutaj.