Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Przewozy Regionalne myślą o pociągach hybrydowych. Będą też kolejne modernizacje

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
05-04-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Przewozy Regionalne myślą o pociągach hybrydowych. Będą też kolejne modernizacje
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Nowy prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski poinformował dziennikarzy o najnowszych planach taborowych spółki. Najbardziej interesująco zabrzmiała zapowiedź zakupu pojazdów hybrydowych, zdolnych jeździć zarówno pod siecią trakcyjną, jak i bez niej.

Przewozy Regionalne skupiały się dotąd na modernizacji taboru i nielicznych zakupach nowych pociągów. Na przykład do grudnia 2015 spółka, korzystając ze środków unijnych, zmodernizowała 21 sztuk EN57, które stały się „tygrysami”. W trakcie modernizacji jest kolejna partia 36 EN57, które przebudowuje ZNTK Mińsk Mazowiecki.

– Te pociągi zaczną wracać do nas z Mińska w III kwartale roku. Muszę jednak dodać, że chcę doprowadzić do podjęcia decyzji o modernizacji kolejnych 5 sztuk EN57 z opcją na 5 kolejnych. Będziemy o tym dyskutowali w gronie zarządu jeszcze dzisiaj – powiedział Krzysztof Zgorzelski.

Zupełną nowością, którą przedstawił dziennikarzom nowy prezes Krzysztof Zgorzelski na spotkaniu prasowym, jest pomysł zakupu pojazdów hybrydowych, zdolnych jeździć zarówno pod siecią trakcyjną, jak i przy wykorzystaniu silnika spalinowego. – Widzimy przestrzeń dla takich pojazdów w naszej spółce, jest sporo linii kolejowych, gdzie moglibyśmy je wykorzystać. Bardzo wstępnie określamy nasze zapotrzebowanie na około 30 takich pojazdów – powiedział Zgorzelski, zaznaczając jednocześnie, że spółka chciałaby najpierw taki tabor przetestować.

– Chcemy, by pojazdy były pozbawione tzw. „chorób wieku dziecięcego”, czego nie ustrzegły się inne spółki kupujące tabor z końcem ostatniej perspektywy unijnej. Potrzebujemy rozwiązań na lata, a nie niesprawdzonych rozwiązań – dodał prezes Zgorzelski.

Gdzie pojazdy mogłyby jeździć? Tego prezes nie zdradził, ale częściowo zelektryfikowanych linii kolejowych w Polsce nie brakuje. Dzięki zastosowaniu taboru dwutrakcyjnego pojazdy mogłyby oszczędniej konsumować energię np. na takich relacjach jak Lublin – Zamość czy Szczecinek – Ustka.

Warto wspomnieć, że na skonstruowanie takiego nowatorskiego pojazdu Newag otrzymał przecież dofinansowanie w ramach konkursu "Szybka ścieżka” z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Hybrydowy zespół trakcyjny wyprodukowany przez Newag składać się będzie z trzyczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego zasilanego przez klasyczny układ napędowy z sieci 3 kV DC oraz członu zasilającego dołączanego za pomocą sprzęgu Scharfenberga. Kwota dofinansowania z Centrum wyniosła 15,4 mln zł.


Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5