Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Przewozy Regionalne kupią nowy pociąg. Lub nawet trzy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-05-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Przewozy Regionalne kupią nowy pociąg. Lub nawet trzy
Fot. Newag
Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na dostawę fabrycznie nowego trzyczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego z opcją rozszerzenia zamówienia do 3 pojazdów.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa jednego fabrycznie nowego trzyczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego przeznaczonego do realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym z prędkością maksymalną nie mniejszą niż 130 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji na dodatkowe jeden lub dwa pojazdy, ale nie później niż przed upływem trzech miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Potencjalny wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert wykonał przynajmniej jedną dostawę fabrycznie nowego spalinowego zespołu trakcyjnego dostosowanego do poruszania się z prędkością maksymalną nie mniejszą niż 120 km/h o wartości nie mniejszej niż 6 mln złotych netto.

Mają spełniać normy TSI

Jak czytamy w specyfikacji, technologia wykonania pojazdu oraz zakres wyposażenia zaplecza warsztatowego zamawiającego, musi umożliwiać wykonanie czynności utrzymaniowych na poziomach od P1 do P4 w zapleczach technicznych Przewozów Regionalnych. Konstrukcja oraz wyposażenie powinny zapewniać komfortową podróż w czasie przejazdu co najmniej do 4 godzin. Parametry i konstrukcja pojazdów muszą spełniać wymogi specyfikacji technicznych interoperacyjności (TSI).

Co ciekawe, zamawiany przez PR zespół trakcyjny ma umożliwiać nie tylko jazdę ukrotnioną co najmniej trzech pojazdów, ale i możliwość ciągnięcia wagonu o masie brutto do 60 ton. Maksymalna długość pojazdu to 60 metrów, a masa służbowa – 135 ton. W pociągu ma być co najmniej 175 stałych miejsc siedzących i 10 składanych. Przewidywana jest jedna para drzwi na stronę w członach końcowych i środkowym. Wysokość podłogi nad główką szyny ma wynosić nie więcej niż 600 mm pgs w strefie wejść oraz na 70% podłogi.

Zaskakujące jest to, że choć pojazd z zamówienia podstawowego ma być wyposażony w przekładnię hydrokinetyczną, to w dodatkowej opcji jeden pojazd może być wyposażony w przekładnię hydrodynamiczną. Alternatywnie wszystkie pojazdy mogą być wyposażone w przekładnię elektryczną z silnikami trakcyjnymi asynchronicznymi.

Wi-Fi, stoliki i gniazdka

Pociągi będą klimatyzowane, wyposażone w informację pasażerską i Wi–Fi. W każdym ma być miejsce na co najmniej 2 wózki inwalidzkie i sześć rowerów. Drzwi w pociągu będą wyposażone w stopnie składane lub wysuwane, a przestrzenie przy drzwiach wejściowych mają być oddzielone od części pasażerskiej i przygotowane do montaż biletomatu.

Fotele mają być indywidualne, z ruchomymi podłokietnikami (zewnętrzne i środkowy), wyposażone w uchwyty dla osób stojących i jedno gniazdko na parę miejsc. Przy fotelach ma znajdować się śmietniczka, stolik oraz podwójny wieszak na ubrania a nad nimi – szklano-aluminiowa półka na bagaże. W łazience ma się znaleźć elektryczna suszarka.

Dostawa w cztery miesiące


Oferta najkorzystniejsza zostanie wybrana z uwzględnieniem kryteriów ceny (waga 70), udzielenia zamawiającemu autoryzacji producenta pojazdów (waga 25), oraz gwarancji (waga 5). Oferty mają zostać otwarte pod koniec czerwca. Termin dostawy pojazdu w ramach zamówienia podstawowego wynosi 4 miesiące od dnia zawarcia umowy. W przypadku skorzystania z opcji, dodatkowe pojazdy zostaną dostarczone w terminie 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Nowy prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński potwierdził w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że należy się spodziewać dużego przetargu na modernizację kilkudziesięciu ezt serii EN57. Sygnalizował wówczas zakup pociągów spalinowych. – Kilka nowych pojazdów z pewnością Przewozy Regionalne kupią, ale będą to autobusy szynowe. Muszę podkreślić, że środki finansowe mamy ograniczone, dlatego wskazane jest, by inwestować jednak w modernizacje – powiedział Mamiński.

W barwach przewoźnika prawdopodobnie będą jeździć pojazdy, które modernizuje teraz H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych na zlecenie spółki Polski Tabor Szynowy. Więcej na ten temat piszemy tutaj. Przewozy Regionalne chcą też kupić jedną lokomotywę typu 409Da.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5