Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przetarg przepadł. Następny odcinek Rail Baltiki bez projektu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-11-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przetarg przepadł. Następny odcinek Rail Baltiki bez projektu
To nie mogło się skończyć inaczej. Po ponad 30 miesiącach postępowania PKP PLK unieważniły przetarg na przygotowanie projektu modernizacji kolejnego odcinka linii Rail Baltica.

W marcu 2013 roku PKP PLK ogłosiły przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej modernizacji kolejnego odcinka linii Rail Baltica. Chodzi o fragment pomiędzy Czyżewem a Białymstokiem o długości 77 km.

Dopiero w lutym 2014 roku PKP PLK wybrała zwycięzcę – konsorcjum KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne (Polska) i KV Consultores de ingenieria (Hiszpania). Zaoferowana cena wynosiła 15,2 mln złotych brutto – było to jedyne kryterium wyboru oferty. Po raz pierwszy w przypadku tak dużego postępowania, PLK odrzuciła wiele ofert.

Fazowanie się nie udało

Obszernie o historii przetargu pisaliśmy tutaj. Z powodu szeregu zdarzeń, w tym wykluczenia wielu wykonawców i odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej, był to jeden z najdłużej prowadzonych przetargów przez zarządcę infrastruktury. Ostatnie pismo z sądu z uzasadnieniem PLK otrzymała w czerwcu i przez kolejne miesiące analizowała dokumenty.

Jak pisaliśmy, w związku ze zwłoką, unijne dofinansowanie na prace przygotowawcze miało być „fazowane” na perspektywę 2014–2020. Jak się okazuje, to się nie udało. Jak ustalił „Rynek Kolejowy", PKP PLK unieważniły przetarg z powodu braku finansowania.

Opóźni się o kilka lat

Unieważnienie przetargu i rozpisanie postępowania od nowa oznacza poważne ryzyko wyjścia z pracami nawet poza 2023 rok – nie mówiąc już o przedłużeniu utrudnień na linii Warszawa – Białystok o kolejne kilka lat.

Od grudnia pociągi wrócą na linię Warszawa – Białystok, która była zamknięta na odcinku do Tłuszcza. Zakończenie wszystkich prac przedłuży się jednak o cały rok. Gotowy jest tylko jeden odcinek linii – na Litwie.

Więcej na temat historii przetargu i problemów przy modernizacji Rail Baltiki przeczytasz na portalu Monitor.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Zmiany na stacji Białystok. Kładka zamknięta

Infrastruktura

Zmiany na stacji Białystok. Kładka zamknięta

inf. pras oprac. JM 12 kwietnia 2023

Rail Baltica. Tunel w Zielonce pod torami otwarty

Infrastruktura

Rail Baltica. Tunel w Zielonce pod torami otwarty

Łukasz Malinowski 27 grudnia 2022

Podlaskie: Samorząd przebuduje plac dworcowy

Infrastruktura

Podlaskie: Samorząd przebuduje plac dworcowy

Gazeta Współczesna/jar, Rynek Kolejowy 23 kwietnia 2012

Zobacz również:

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

Infrastruktura

Nowy peron na Rail Baltica w Ełku

inf. pras PKP PLK 10 czerwca 2023

Zmiany na stacji Białystok. Kładka zamknięta

Infrastruktura

Zmiany na stacji Białystok. Kładka zamknięta

inf. pras oprac. JM 12 kwietnia 2023

Rail Baltica. Tunel w Zielonce pod torami otwarty

Infrastruktura

Rail Baltica. Tunel w Zielonce pod torami otwarty

Łukasz Malinowski 27 grudnia 2022

Podlaskie: Samorząd przebuduje plac dworcowy

Infrastruktura

Podlaskie: Samorząd przebuduje plac dworcowy

Gazeta Współczesna/jar, Rynek Kolejowy 23 kwietnia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5