Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przetarg na tunel pod Łodzią już na początku grudnia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przetarg na tunel pod Łodzią już na początku grudnia
Fot. PKP PLKŁódź Fabryczna
Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych, oficjalnie potwierdza, że przetarg na budowę łódzkiego tunelu średnicowego ruszy na początku grudnia. Inwestycja realizowana będzie w formule „Projektuj i buduj” i kosztować ma ok. 2 miliardów złotych. Tunel połączy dwa najważniejsze łódzkie dworce.

– Przetarg na budowę tunelu pod Łodzią wystartuje już 1 grudnia tego roku – zapowiada oficjalnie dla „Rynku Kolejowego” Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych. To inwestycja, na którą łodzianie czekają od dawna.

Rola tunelu w docelowym układzie łódzkiego węzła będzie niebagatelna. Po raz pierwszy w historii pociągi dalekobieżne jadące tranzytem przez Łódź będą mogły być kierowane przez stację w ścisłym centrum miasta, i to zarówno na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska), jak i północ – południe (Widzew – Fabryczna – Żabieniec). W połączeniu z już dokonanymi i planowanymi modernizacjami prowadzących do miasta linii pozwoli to na radykalną poprawę obsługi miasta w ruchu dalekobieżnym, a także ułatwi korzystanie z kolei mieszkańcom śródmieścia.

Równie ważne będą jednak korzyści w ruchu aglomeracyjnym i regionalnym. Dzięki tunelowi pociągi staną się środkiem transportu zapewniającym najszybszy dojazd do centrum Łodzi z innych ośrodków aglomeracji, a także z niektórych osiedli samego miasta (Widzew, Żabieniec, Radogoszcz, a po planowanym wybudowaniu przystanku także Retkinia). Kolej stanie się więc liczącym się środkiem transportu na terenie samego miasta.

Koszt budowy tunelu będzie sięgał według szacunków aż 2 miliardów złotych, jednak większość z tej kwoty pokryje dofinansowanie ze środków unijnych. Więcej o szczegółach, jak wygląda koncepcja budowy tunelu średnicowego w Łodzi przeczytacie tutaj. Z kolei o układzie stacji w tunelu – tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5